کد خبر: ۱۱۵۴۶
تعداد بازدید: ۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰

ساخت شناورهای تندرو برای خزر

مدیرعامل شرکت نفت خزر از برنامه این شرکت برای تهیه و تأمین شناورهای سبک و نفر‏بر تندرو برای پشتیبانی از سکوی نیمه‏شناور حفاری ایران در دریای خزر خبر داد.

به گزارش مارین نیوز، علی اصولی دراین‏باره گفت: شناورهاي عظيم و پرقدرت كاسپين كه وظيفه تداركات، جابجايي، لنگراندازي و پشتيباني سكوي نيمه‏شناور را برعهده دارند؛ در شرايط فعلي جابجايي و انتقال نفرات را نيز برعهده دارند.

وی با بیان اینکه «این وضعیت كمترين خللي هم در انجام فعاليت‏ها و آمار عملياتي شركت نفت خزر ايجاد نمي‏كند»، درعین‏حال افزود: شرکت نفت خزر تخريب و استهلاك شديد شناورهاي فوق سنگين عملياتي را در چارچوب مصالح و منافع يك بنگاه صنعتي و اقتصادي نمي‏داند.

اصولی افزود: با توجه به اين نگرش واقع‏نگرانه شركت نفت خزر با تكيه بر راهبردهاي توسعه‏اي خود، تهيه و تأمين شناورهاي سبك و نفت‏بر تندرو را در دستور كار خود قرار داد تا از استهلاك شديد تجهيزات و ناوگان عملياتي خود و همچنين از صرف هزينه‏هاي سنگين تعمير ونگهداري كاسپين‏ها كاسته شود.

مدیرعامل نفت خزر در ادامه اعلام کرد که این شرکت با در نظر گرفتن منافع ملي و توسعه صنايع داخلي و ايجاد اشتغال تأمين اين شناورهاي نفربر را به روش ساخت در داخل دنبال خواهد کرد.

ارسال نظر