کد خبر: ۱۲۱۵۴
تعداد بازدید: ۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰

توسعه همکاری‏های صنعت و دانشگاه در فناوری آب‏های عمیق

مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: نقش سازنده و مؤثر شرکت نفت خزر، در توسعه همکاری‏های صنعت و دانشگاه بویژه در عرصه تکنولوژی آب‏های عمیق اقدامی است که جامعه ما آثار و برکات ملموس آن را طی سال‏های آتی بهتر خواهد شناخت.

به گزارش مارین نیوز، علی اصولی افزود: بطور مثال یکی ازدانشگاه‏های صنعتی کشور قبل از آغاز همکاری با شرکت نفت خزر در ساخت و تولید روبات زیرآبی مرسوم به ROV به فن‏آوری و ساخت این دستگاه، با قابلیت عملیاتی در عمق چند ده متری دست یافته بود؛ ولیکن در پی توسعه همکاری‏های صنعتی و علمی با شرکت نفت خزر و تبادل دانش و ارائه سفارش‏های صنعتـی و پژوهشـی با انگیزه‏ای مضاعف به انجام رساند.

به گفته وی، شرکت نفت خزر تاکنون پروژه‏های پژوهشی متعددی را تعریف و اجرای آنها را به دانشگاه‏های کشور واگذار کرده است.

اصولی تأکید کرد: ما اعتقاد داریم کشور باید در آب‏های عمیق که نیازمند فن‏آوری پیچیده و روزآمد است؛ باید ضمن بهره‏گیری از دانش و تجهیزات موجود جهان، از رشد و توسعه پایدار و همه‏جانبه در داخل نیز غافل نباشد.

مدیرعامل نفت خزر بزرگترین موفقیت و پیروزی این شرکت را «مدیریت دانش در عرصه آب‏های عمیق» عنوان کرد و انتقال دانش در این عرصه را برای کشور بزرگترین دستاورد خواند.

وی افزود: زمانی ما می‏توانیم دستاوردهای مهم و گرانقدر خود را در حوزه آب‏های عمیق حفظ و توسعه دهیم که استراتژی توسعه پایدار و همه‏جانبه را نیز دنبال کنیم و تمامی ظرفیت‏های ملی را بکار گیریم.

اصولی یادآور شد: بر پایه همین نگرش بود که توانستیم سازمان‏های ملی و داخلی از جمله مؤسسه ملی اقیانوس‏شناسی، سازمان هواشناسی، مراکز علمی و دانشگاهی کشور و همچنین پیمانکاران داخلی را در اجرای این پروژه به کار گیریم و همکاری‏های فیمابین را بطور هدفمند گسترش دهیم.

ارسال نظر