کد خبر: ۱۲۵۲۵
تعداد بازدید: ۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

مأموریت جدید صدرا برای ساخت شناورهای نفتی در دریای خزر

رئیس پایگاه پشتیبانی و عملیات شرکت نفت خزر از بسته شدن پرونده حفاری نخستین چاه گاز و نفت خزر تا دو ماه آینده خبر داد.

وی با بیان اینکه «وظیفه این شرکت کشف میادین گاز و نفت و حفاری است»، تصریح کرد: به محض اینکه در این میدان نفتی به مرز بهره‌برداری برسیم، آن را تحویل بهره‌بردار می‌دهیم و با کسب مجوز حفاری، عملیات بعدی را در میدان جدید حوالی حوزه شهرستان چالوس آغاز می‌کنیم.

سلطانی‌زاده با اشاره به تجهیزات و عظمت سکوی امیرکبیر، سه شناور پیشرفته و چهار بالگرد همیشه آماده که در خدمت عملیات اکتشاف نفت از دریای مازندران هستند، تصریح کرد: هر چند هزینه ساعت‌ها نگهداری این تجهیزات بسیار سنگین است، اما کارشناسان نفت معتقدند که این دریا به منابع گاز و نفت خواهد رسید.

رئیس پایگاه پشتیبانی و عملیات شرکت نفت خزر از دستور کار جدید شرکت نفت برای ساخت شناورهای جدید توسط شرکت کشتی‌سازی صدرا گفت و اینکه صدرا مأموریت جدیدی برای ساخت شناور در تیپ بالاتری نسبت به شناورهای کاسپین 1 و 2 و 3 خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منظم شدن چارت سازمانی فعالیت‌های نفتی در حوزه شهرستان بهشهر، تصریح کرد: صحبت از منطقه شدن بهشهر در حوزه نفت است و اگر قرار است کارهایی در حوزه نفت استان انجام شود؛ زیر نظر این منطقه می‌رود.

بنابراین گزارش، هم‏اکنون کار حفاری در عمق 2500 متری از سطح آب دریا در میدان نفتی سردار جنگل همچنان ادامه دارد که اگر عدد 720 متر یعنی عمق آب از سطح تا کف دریا را از آن کم کنیم؛ می‌توانیم به مهم و حساس بودن عملیات حفاری و اکتشاف نفت از بزرگترین دریاچه جهان پی ببریم.یکی از شاخصه‌های 46 ساختار هیدروکربوری شناسایی شده در دریای خزر این است که همه آنها در حوزه آب‌های ایران است و در منابعی که به دست می‌آید با هیچ کشور دیگر مشترک نیستیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
hassan
|
Russian Federation
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
0
0
  فرمایش درست. بشینین واسه خودتون خیار پلو بپزین. آذری ها چنمدین چاه رو تو شاه دنیز زدن الان هم قراداد خط انتقال گاز به اروپا و اجرایی می کنند. ------------ همش اتلاف منابع ملی
ارسال نظر