به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، در نتیجه این مقررات که بخش عمده آن مورد تأیید سازمان جهانی دریانوردی (IMO) قرار دارد؛ شرکتهای کشتیرانی ناچار به نوسازی ناوگان خود با استفاده از سیستمهای کاهش انتشار گازهای گلخانهای خواهند بود.
یاردهای تعمیر و بازسازی کشتی در حال حاضر با چالش پایین نگاه داشتن هزینههای نصب این سیستمها برای راضی نگه داشتن مشتریان خود مواجه هستند.
در این زمینه، شرکت تعمیرات کشتی دامن در گوتنبرگ سوئد اقداماتی را برای بهکارگیری تجهیزات نوسازی کشتی که از سال 2015 استفاده از آنها اجباری میشود؛ صورت داده است.
در حال حاضر، تانکر Bit Oktania، متعلق به کشتیرانی Tarbit، در یکی از حوضچههای خشک این دامن گوتنبرگ در دست تعمیر است و همزمان یک سیستم کاتالیزور زیست محیطی بر روی آن نصب میشود.