تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۲۷۸۵
تعداد بازدید: ۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

انتشار ویرایش جدید «کتاب جامع مهندسی معماری دریایی»

ویرایش جدید «کتاب جامع مهندسی معماری دریایی» تألیف محمد مونسان منتشر شد و در اختیار دانشجویان و علاقمندان صنعت کشتی‏سازی قرار گرفت.

مؤلف کتاب دراین‏باره به خبرنگار مارین نیوز گفت: «کتاب جامع مهندسی معماری دریایی» از جامع‏ترین و غنی‏ترین کتاب‏ها در زمینه مهندسی معماری دریایی است که شش درس رشته مهندسی کشتی‏سازی شامل شناخت کشتی، هیدرواستاتیک، هیدرودینامیک، طراحی کشتی، طراحی با استاندارد و مهندسی اقیانوس را بطور کامل پوشش می‏دهد.

محمد مونسان، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر، افزود: اغلب مطالب این کتاب برای کشتی‏های تجاری است و محتوای آن به گونه‏ای تألیف شده که جنبه کاملا کاربردی برای طراحی کشتی‏ها داشته باشد و طراحان کشتی بتوانند از آنها استفاده کنند.

به گفته وی، از نقاط قوت و منحصربه‏فرد این کتاب، استفاده گسترده از استانداردهای دریایی است که در بخش‏های مختلف کتاب از آنها استفاده شده است. همچنین مثال‏های متعددی در بخش‏های مختلف کتاب ارائه شده که به درک بهتر مطالب کمک می‏کنند. نکات آزمون‏های کارشناسی ارشد نیز در داخل مطالب گنجانده شده است.

مونسان با اشاره به اینکه «برای تألیف این کتاب بیش از سه سال وقت صرف شده و بیش از 50 جلد کتاب لاتین و فارسی مطالعه شده»، گفت: نقاط قوت آنها با بیانی مناسب در این کتاب چکیده و ارائه شده و از تجارب تدریس چند ساله مؤلف در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برای تفهیم بهتر مطالب نیز استفاده و منابع هر قسمت در انتهای همان قسمت ارائه شده است. منابع ارائه‏شده در ابتدای هر فصل به صورت پاورقی آمده و شماره منابع هر قسمت با قسمت دیگر متفاوت است.

گفتنی است، این کتاب دارای 6 قسمت اصلی به شرح زیر است:
قسمت اول: آشنایی با انواع شناورها و مهندسی معماری دریایی (موضوع درس تکنولوژی کشتی)
قسمت دوم: هیدرواستاتیک و پایداری (موضوع درس آرشیتکت استاتیک)
قسمت سوم: هیدرودینامیک و پیشرانش (موضوع درس آرشیتکت دینامیک)
قسمت چهارم: حرکات کشتی در امواج دریا (دریامانی) (موضوع درس مهندسی اقیانوس)
قسمت پنجم: معماری و جانمایی کشتی (موضوع درس طراحی کشتی و درس طراحی با استانداردهای دریایی)
قسمت ششم: طراحی شناورهای تندرو سرشی (موضوع درس طراحی شناورهای تندرو)

ارسال نظر