کد خبر: ۱۲۹۴۵
تعداد بازدید: ۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

ايزوايكو سبز می‏شود

الکساندر آمادیو، نماینده یونیدو (UNIDO) در ایران و هیأت همراه، از امکانات مجتمع كشتي‏سازی و صنایع فراساحل ایران (ايزوايكو) بازدید كردند.

به گزارش مارين نيوز به نقل از روابط عمومی ایزوایکو، این هیأت ابتدا از خط تولید کشتی و پروژه‏های ساخت کشتی‏های اقیانوس‏پیما (شرکت بحرگسترش) و تعمیرات کشتی (شرکت پرشیاهرمز) و سپس از پروژه‏های سازه‏های دریایی فازهاي 14  و 16 پارس جنوبی و سکوهای نفت و گاز در حال ساخت در شرکت مبین سازه دیدن كرد و در پایان، جلسه‏ای با حضور مدیران عامل شرکت‏های تابعه ایزوایکو شرکت برگزار شد.

مهندس حميد قاسمی‏زاده، مدیرعامل شرکت بحر گسترش، در این جلسه وضعیت پروژه‏های موجود را تشریح كرد و گفت: ایزوایکو تلاش خود را جهت  تسریع در تمامی پروژه‏ها در سال تولید ملی به کار خواهد بست و کار و سرمایه ملی را در این مجتمع به منصه ظهور خواهد رساند.

وي افزود: ایزوایکو در تمامی مراحل ساخت سعی كرده سازگاری با محیط زیست را سرلوحه کار خود قرار دهد که از آن جمله می‏توان به استفاده از «شات بلاست» بجای «سندبلاست» و استفاده از کارگاه‏های مسقف و سرپوشیده پیشرفته جهت انجام زنگ‏زدایی (سندبلاست) و رنگ‏آمیزی ذكر كرد.

قاسمي‏زاده تأكيد كرد: اين موارد نشان‏دهنده پایبندی ایزوایکو به صنعت سبز است.

وي افزود: در قسمت تعمیرات کشتی نیز مطالعات اولیه جهت جایگزین كردن واتربلاست بجای گریت‏بلاست هستیم.

آمادیو نيز ضمن تشکر از اقدامات انجام‏شده در این زمینه به این نکته اشاره كرد که با تعامل بیشتر ایزوایکو با یونیدو در آینده نزدیک، می‏توان به صنعتی پاک و سبز امیدوار بود.

يونيدو سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل با نام اختصاري UNIDO از سازمان‌های تخصصی سازمان ملل متحد است. هدف اولیه يونيدو ارتقا و شتاب بخشیدن به توسعه صنعتی كشورهای در حال توسعه و كشورهایی است كه اقتصاد آنها در حال گذار محسوب می‌شود. این سازمان به‌طور عمده با دولت‌ها، اتحادیه‌های كسب و كار و شركت‌های انفرادی كشورهای در حال توسعه كار می‌كند.

یونیدو (United Nations Industrial Development Organization) در سال 1966 بعنوان یكی از برنامه‌های سازمان ملل متحد بنیان‌ گذاشته شد و در سال 1985 بعنوان یك سازمان تخصصی ملل متحد معرفی شد.

یونیدو مرکز هماهنگ‌کننده فعالیت‌های صنعتی کشورهای عضو نیز هست و این فعالیت را بیشتر از طریق ارتباط و همکاری نزدیک با نهادهای اقتصادی منطقه‌ای انجام می‌دهد. مقر اين سازمان در وين پايتخت اتريش قرار دارد.

سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل داراي بيش از 170 عضو است و در 35 كشور رو به توسعه نمايندگي دارد.

ارسال نظر