کد خبر: ۱۳۶۵۲
تعداد بازدید: ۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

سایت صنعتی سردارجنگل این ماه کلید می‏خورد

مدیرعامل شركت نفت خزر در دیداری که درباره ساخت سایت صنعتی سردار جنگل با استاندار گیلان داشت؛ از آغاز عملیات اجرایی این سایت در مردادماه جاری خبر داد.

به گزارش مارین نیوز، علی اصولی در نشست بررسی راهکارهای اجرایی تسریع در ساخت سایت صنعتی سردارجنگل گفت: رودسر از لحاظ علمی و فنی ، بهترین مکان برای ساخت سایت صنعتی سردارجنگل است و عملیات اجرایی احداث این سایت، مردادماه سالجاری آغاز می‏شود.

وی تصریح کرد: ساخت این پروژه با رعایت مقررات لازم و با پشتوانه مالی شرکت ملی نفت ایران آغاز می‏شود که با توجه به محدودیت منابع در مرحله تحصیل اراضی، وزیر نفت قول پرداخت 300 میلیارد ریال اعتبار برای شروع کار را داده است.

مدیرعامل شرکت نفت خزر ادامه داد: با توجه به وجود زیرساخت‏های کشف در میدان سردار جنگل و آزمایش‏های انجام‏شده و نتایج نهایی لایه نفتی، نوید بسیار خوبی برای ملت ایران و گیلان است که این مرکز هر چه زودتر اجرایی شود.

استاندار گیلان نیز در این نشست گفت: با راه‏اندازی سایت صنعتی سردار جنگل رودسر برای 6000 نفر در گام اول فرصت شغلی ایجاد می‏شود که با توسعه این میدان، ساخت پالایشگاه، تأسیسات زیربنایی، کشتی‏سازی و سازه‏های سکوی نفتی، این میزان اشتغالزایی به 20 تا 100 هزار فرصت شغلی افزایش خواهد یافت.

مهدی سعادتی پیش‏بینی کرد: سایت صنعتی سردار جنگل در رودسر که به عسلویه دوم نامگذاری شده؛ ظرف 10 سال آینده به بهره‏برداری نهایی برسد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که فاز اول این میدان، ظرف دو سال آینده به مرحله بهره‏برداری برسد که تأثیر مستقیمی در توسعه منطقه خواهد داشت.

گفتنی است، کلنگ آغاز ساخت سایت صنعتی سردارجنگل رودسر دی ماه سال گذشته با حضور رستم قاسمی، وزیر نفت، به زمین زده شد.

نزدیکی به حوزه‏های نفتی، شبکه‏های انتقال نفت و تأسیسات زیربنایی، فاصله از گسل‏های اصلی زلزله‏خیز و نزدیکی به مناطق صنعتی از جمله دلایل انتخاب رودسر برای ساخت این سایت صنعتی عنوان شده است.

ارسال نظر