کد خبر: ۱۳۷۹۶
تعداد بازدید: ۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

آغاز عملیات اجرایی پایگاه پشتیبانی میدان سردار جنگل

مدیرعامل شرکت نفت‌ خزر از آغاز عملیات اجرایی ساخت پایگاه پشتیبانی و سایت صنعتی میدان سردار جنگل در رودسر خبر داد.

به گزارش مارین نیوز، علی اصولی  به لحاظ فنی بهترین مکان برای ساخت سایت صنعتی سردارجنگل را منطقه رودسر دانست و گفت: در هماهنگی با استانداری گیلان بخشی از زمین‌های مورد نیاز برای ساخت سایت خریداری شده است.

وی با اشاره به نشست اخیر مسؤولان نفت‌ خزر با استانداری گیلان گفت: برای ساخت این پایگاه به 300 هکتار زمین نیاز است که در مرحله نخست بخشی از این اراضی که به طور عمده نیز در مالکیت دولت بوده‌اند، برای شروع کار تحویل گرفته شده و انتظار می‌رود پس از طی مراحل قانونی، بقیه زمین‌ها نیز تحویل گرفته شود.

اصولی با بیان اینکه «برای ساخت این پایگاه به اعتبار 10 هزار میلیارد ریال نیاز است»، گفت: قرار است برای مرحله نخست پروژه که مربوط به کار آماده‏سازی زمین است، با موافقت وزیر نفت نزدیک به 300 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شود.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت ‌خزر، با تخصیص این اعتبار، ساخت پایگاه پشتیبانی و صنعتی میدان سردار جنگل شامل مرکز فرآورش، انبارهای ذخیره و خطوط انتقال هیدروکربور آغاز می‌شود.

وی سردار جنگل را «میدانی 100 درصد نفتی» خواند و یادآور شد: اگرچه در گذشته اعلام شد این میدان، گازی است؛ ولی بعد از کشف اخیر مشخص شد که حجم نفت درجای آن بیش از گاز است و بنابراین، سردار جنگل، میدانی نفتی است.

گفتنی است، لایه کشف شده درمیدان  سردار جنگل حدود 2 میلیارد بشکه نفت در جا دارد و پیش‌بینی می‌شود 500 میلیون بشکه از این میزان قابل برداشت باشد.

ارسال نظر