تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۳۸۱۴
تعداد بازدید: ۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

آغاز فاز نهایی بانکرینگ قشم در سال جاری

طرح سوخت‏رسانی و خدمات کشتیرانی در جزیره قشم با پیشرفت 66 درصدی در حال اجراست و فاز نهایی (فراساحلی) طرح نیز نیمه دوم امسال آغاز می‏شود.

به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت خدمات کشتیرانی قشم با اعلام این خبر گفت: در این طرح در دو مرحله ساحلی و فراساحلی پالایشگاه مخازن، لوله‏های انتقال، اسکله‏های انتقال سوخت و پهلوگیری شناورها ساخته و خدمات مورد نیاز کشتی‏ها ارائه می‏شود.

حسین جمالی‏نسب افزود: مرحله ساحلی طرح سوخت‏رسانی و خدمات کشتیرانی از سال 88 آغاز شده و تاکنون 120 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

به گفته وی، برای تکمیل مرحله ساحلی 400 میلیارد ریال دیگر هزینه و از آن تا پایان امسال بهره‏برداری می‏شود.

مدیرعامل شرکت خدمات کشتیرانی قشم ادامه داد: در این مرحله برای 140نفر شغل ایجاد شده و پس از بهره‏برداری نیز برای 400 نفر شغل ایجاد می‏شود.

وی افزود: مطالعه ساخت پالایشگاه طرح سوخت‏رسانی و خدمات کشتیرانی قشم به پایان رسیده و به‏زودی با 200 میلیون دلار اعتبار ساخت آن آغاز می‏شود.

جمالی نسب با اعلام اینکه «مرحله نهایی (فراساحلی) طرح سوخت‏رسانی و خدمات کشتیرانی قشم از نیمه دوم امسال به مدت یکسال اجرا می‏شود»، مزایای قشم را برای اجرای این طرح، عمق و فاصله مناسب قشم برای لنگر انداختن کشتی‏های عبوری در خلیج فارس، کیفیت بالای نفت کوره ایران و کاهش 50 کیلومتری مسیر کشتی‏ها در مقایسه با بندر فجیره اعلام کرد.

گفتنی است، طرح سوخت‏رسانی و خدمات کشتیرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی و شرکت ملی نفتکش ایران و با هدف توسعه صنعت بانکرینگ و خدمات‏رسانی به کشتی‏ها و فروش سوخت به کشتی‏ها تا سقف 4 میلیون تن به ارزش 3 میلیارد دلار در سال اجرا می‏شود.

ارسال نظر