کد خبر: ۱۴۰۳۳
تعداد بازدید: ۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

حوضچه‏های خشک بندرعباس در آستانه بهره‏برداری قرار گرفت

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از قرار گرفتن پروژه احداث حوضچه‌های خشک ساخت و تعمیر کشتی در فهرست طرح‏های مهر ماندگار دولت دهم خبر داد.

به گزارش مارین نیوز، عبدالمجید عبدلی‌زاده در یک نشست خبری در بندرعباس گفت: با بهره‌برداری از پروژه احداث حوضچه‌های خشک، هرمزگان ظرفیت تعمیرات کشتی‌ها و نفتکش‌های بزرگ را به دست خواهد آورد.
 
وی افزود: داشتن ظرفیت تعمیر کشتی‌های کانتینربر در منطقه بی‌همتاست و علاوه بر خودکفایی در زمینه نوسازی، تعمیر کشتی و جلوگیری از خروج ارز می‌تواند بازار ارزشمندی برای جذب شناورهای عظیم منطقه باشد.

وی از فعالیت مجریان و تلاشگران این طرح برای تسریع در به بهره‌برداری رسیدن این پروژه تقدیر کرد و افزود: فعالیت در این هوای گرم هر چند سخت بوده، اما بسیار دلنشین است؛ زیرا پیشرفت استان و کشور را به همراه دارد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان یادآور شد: این طرح که یکی از طرح‌های مهر ماندگار استان به شمار می‌رود، ایجاد اشتغال به طور مستقیم و غیرمستقیم را به دنبال دارد.

وی با اشاره به موقعیت منطقه و اهمیت آن تصریح کرد: خلیج فارس یک منطقه استراتژیک و بسیار مهم است که با سرمایه‌گذاری در صنایع دریایی آن و ظرفیتی که در منطقه وجود دارد؛ می‌تواند به جایگاه ویژه‌ای در جهان دست یابد.

عبدلی‌زاده اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح، استان هرمزگان ظرفیت تعمیر انواع کشتی‌های بزرگ کانتینربر و نیز کشتی‌های حمل سوخت گازمایع را خواهد داشت.

گفتنی است، پروژه ساخت حوضچه‌های خشک و کارگاه‌های ساخت و تعمیر کشتی‌های حمل گاز مایع و نفت‌کش‌ها، شامل حوضچه تعمیرات به طول 375 متر و حوض نوسازی به طول 475 متر است که فاز نخست آن بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به‏زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

در این راستا، شرکت صنایع کشتی‌سازی عظیم گسترش هرمز در حال احداث حوضچه‌های خشک و کارگاه‌های ساختف تعمیر و نوسازی کشتی‌های حمل LNG و نفتکش‌های VLCC با اعتبار مصوب 442 میلیون یورو است. با بهره‌برداری از این پروژه سه هزار و 129 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

ارسال نظر