کد خبر: ۱۴۱۹۵
تعداد بازدید: ۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

افزایش اتکای کشتیرانی ایران به داخل/ گفتگو با محمدحسین داجمر

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی‏گفت: تحریم‏های اخیر مشکلاتی برای صنعت کشتیرانی ایجاد کرده؛ اما کشور در بسیاری از موضوعات هم خودکفا شده که می‏توان به بیمه‏های P&I، مؤسسات رده‏بندی و تعمیرات کشتی اشاره کرد.

به گزارش مارین نیوز، محمد حسین داجمر در گفت‏وگویی به مناسبت هفته ملی دریانوردی افزود: کشتیرانی جمهوری اسلامی‏ در سال‏های اخیر با مشکلات تحریم‏ها و رکود اقتصاد جهانی هم روبرو بوده، اما توانسته به توانمندی‏های خوبی در عرصه‏های بیمه‏ای و تعمیر کشتی‏ها دست یابد.

وی اظهار داشت: با بیمه معلم و بیمه‏ای که در کیش با حمایت بیمه مرکزی ایجاد شده؛ کشتی‏ها را زیرپوشش بیمه داخلی قرار داده‏ایم.

داجمر افزود: دولت در اقدامی‏بموقع و مناسب، یک میلیارد دلار نزد بانک مرکزی برای شرکت‏های بیمه ایرانی تعیین کرد تا در بخش بیمه بین‏المللی مشکلی نداشته باشیم.

داجمر گفت: تحریم‏ها همچنین باعث شد در طبقه‏بندی کشتی‏ها هم سازمان بنادر و دریانوردی از مؤسسات رده‏بندی ایرانی حمایت کند و دو مؤسسه رده‏بندی ایرانیان و آسیا این مسؤولیت را ایفا می‏کنند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ‏درباره تعمیرات کشتی هم گفت: شرکت پرشیاهرمز که با مشارکت کشتیرانی جمهوری اسلامی‏ در مجموعه ایزوایکو بندرعباس ایجاد شده؛ توانسته بسیاری از کشتی‏های داخلی را که قبلا برای تعمیرات به خارج می‏رفت، در ایران تعمیر کند.

به گفته وی، در این مجموعه امکان تعمیر کشتی‏هایی با ظرفیت 40 تا 50 هزار تن وجود دارد.

داجمر اضافه کرد: با بهره‏برداری از حوضچه بزرگ تعمیرات کشتی در بندرعباس، امکان پذیرش و تعمیر سوپرتانکرهای نفتکش در داخل نیز بوجود خواهد آمد که امیدواریم به‏زودی این حوضچه هم آماده بهره‏برداری شود.

ارسال نظر