کد خبر: ۱۴۴۱۴
تعداد بازدید: ۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

نگاه به خزر باید صنعتی شود

مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: از دو سال گذشته تلاش‏های بسیار زیادی در سطح دریای خزر آغاز شد که خوشبختانه بیستم اردیبهشت ماه سال 91 نتیجه این تلاش‏ها و توکل به خداوند متعال را گرفتیم و شاهد کشف نفت در دریای خزر بودیم.

به گزارش مارین نیوز، علی اصولی در سومین هم‏اندیشی مدیران منطقه‏ای صنعت نفت کشور با بیان اینکه «نگاه‏ها باید از خزر توریستی به خزر صنعتی معطوف شود»، افزود: کشف نفت در دریای خزر می‏تواند ضمن کمک به توسعه صنعت نفت استان در توازن صنعتی بین شمال و جنوب کشور نیز بسیار مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه «استان‏های شمالی کشور به مرکزیت مازندران می‏توانند همگام با جنوب کشور به توسعه صنعت نفت کمک شایانی داشته باشند»، ابراز امیدواری کرد عسلویه‏ای دیگر در خطه مازندران برپا شود و قطعا این مهم جز با خرد جمعی، تصمیم‏گیری به هنگام و سرمایه‏گذاری لازم دست یافتنی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه «توسعه نفت در مازندران نیازمند حمایت مسؤولین ارشد استان است»، تصریح کرد: متأسفانه تاکنون همت و همدلی در این خصوص مشاهده نشده است.

 مدیرعامل شرکت نفت خزر در ادامه اظهار داشت: 6 پروژه نفتی برای سال 91 تعریف شده که این پروژه‏ها در اختیار تأمین‏کنندگان داخلی قرار داده شده‏اند و انشاءالله با همراهی مسؤولان استان و تعامل بیشتر، شاهد تلاش بیشتر برای اشتغالزایی مجدد در کارگاه‏های دریایی، ساحلی و فراساحلی خواهیم بود.

به گفته وی، شركت نفت خزر به تعهد خود در زمینه ایجاد اشتغال و فراهم کردن بستر و زیرساخت‏ها در منطقه از جمله كار برای شركت‏هایی همچون صدرا و دیگر شرکت‏های فعال در منطقه عمل کرده است.

 وی در پایان با بیان اینکه «فعالیت‏های شرکت نفت خزر تمام نشدنی است»، خاطرنشان کرد: حداقل برای 30 سال آینده در زمینه کشف نفت و گاز و توسعه صنعتی و انتقال این فرآورده‏ها فعالیت خواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی‏وامور فرهنگی شركت نفت خزر، سومین هم‏اندیشی مدیران منطقه‏ای صنعت نفت کشور با حضورسردار حیاتی مشاور وزیر نفت، معاون برنامه‏ریزی استانداری مازندران، مدیرعامل شرکت نفت خزر، مدیران دستگاه‏های اجرایی و مدیران و معاونین صنعت نفت شمال کشور در استانداری مازندران برگزار شد.

ارسال نظر