کد خبر: ۱۴۷۶۷
تعداد بازدید: ۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

قرارداد لرزه‏نگاری دو بعدی در استان گلستان امضاء شد

عملیات لرزه‏نگاری دو بعدی در استان گلستان با امضای قراردادی میان شرکت نفت خزر و شرکت ژئوفیزیک دانا کلید خورد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‏رسانی شرکت ملی نفت، مدیرعامل شرکت نفت خزر درباره امضای این قرارداد گفت: مطالعات انجام شده در دو سال گذشته و اطمینان از وجود لایه نفتی در این منطقه از کشور، منجر به عقد قرارداد با شرکت ژئوفیزیک دانا شده است.

علی اصولی مدت اجرای این قرارداد را 12 ماه اعلام کرد و گفت: عملیات لرزه‏نگاری دو بعدی در استان گلستان در دو فاز (شرقی و غربی) و در وسعت 6400 کیلومترمربع انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه «نخستین منابع هیدروکربوری سال گذشته در شمال کشور کشف شده است»، اظهار امیدواری کرد با کشف منایع هیدروکربوری در استان گلستان، این استان بعنوان دومین منطقه نفتی شمال کشور در این زمینه ثبت شود.

مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: با توجه به وجود تخصص و تعهد کارکنان شرکت ژئوفیزیک دانا انتظار می‏رود عملیات لرزه‏نگاری استان گلستان زودتر از زمان پیش‏بینی شده در قرارداد به پایان برسد.

وی با تأکید بر اجرای کیفی و استاندارد طرح لرزه‏نگاری دوبعدی در استان گلستان تصریح کرد: تلاش می‏شود همزمان با اجرای عملیات لرزه‏نگاری دو بعدی در استان گلستان، فعالیت‏های پردازش و تفسیر نیز انجام شود.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت خزر، اعتبارت مالی مربوط به چاه اکتشافی دراین طرح نیز تصویب شده و شرکت نفت خزر منتظر خواهد ماند تا نتایج لرزه‏نگاری انجام شده از سوی شرکت ژئوفیزیک دانا در موعد مقرر اعلام شود.

مدیرعامل شرکت ژئوفیزیک دانا نیز با ابراز خرسندی از امضای قرارداد لرزه‏نگاری دو بعدی در استان گلستان گفت: مجموعه این شرکت نیز تلاش خواهد کرد تا با اجرای به‏موقع و کیفی این طرح، بتواند جایگاه و اعتبار بیشتری را درمجموعه نفت خزر برای خود ایجاد کند.

محسن دانش خواه با بیان اینکه «این شرکت تلاش کرده از تولید محور بودن به دانش محور بودن تغییر رویکرد داشته باشد»، ابراز امیدواری کرد که این قرارداد آغازی برای تداوم همکاری‏های بیشتر با مجموعه وزارت نفت در بخش‏های مختلف باشد.

وی وجود بدنه کارشناسی قوی در شرکت نفت خزر را از عوامل کلیدی در اجرای موفق طرح لرزه‏نگاری دو بعدی در استان گلستان برشمرد و گفت: وجود این امتیاز در کارفرما عامل مهمی‏ برای پیمانکار طرح به شمار می‏آید و انتظار می‏رود با همکاری نزدیک میان طرفین قرارداد، عملیات لرزه‏نگاری زودتر از زمان تعیین‏شده به پایان برسد.

ارسال نظر