کد خبر: ۱۴۸۰۵
تعداد بازدید: ۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

نشست ویژه خزر در ساری

رییس کمیته خزر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از برگزاری نشستی برای بررسی آخرین روند تصمیم‌گیری‌ها در حوزه خزر از جمله تعیین سهم ایران در دریای خزر خبر داد.

مهدی سنایی دراین‏باره به خبرگزاری ایسنا گفت: این نشست دو روزه 24 و 25 آذرماه در ساری و با حضور دستگاه‌های ذیربط از جمله دبیرخانه خزر وزارت خارجه، کشتیرانی، وزارت راه، وزارت نفت، شرکت نفت خزر و سایر دستگاه‌ها و با حضور وزیر امور خارجه از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزار خواهد شد.

وی افزود: این دومین نشست بعد از نشستی است که در دوره مجلس هشتم در گیلان داشتیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی آخرین وضعیت مربوط به رژیم حقوقی دریای خزر را از جمله دستور کارهای این نشست عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه بیش از 15 سال است مذاکراتی در موضوع خزر در جریان است؛ این سؤال در ذهن بسیاری از تحلیلگران و مردم وجود دارد که مذاکرات تا چه وقت ادامه دارد، به کجا می‌انجامد و آیا سهم ایران در خزر تعیین شده است یا خیر؟

سنایی در ادامه مسائل مربوط به امنیت خزر و محیط زیست آن را از دیگر موارد قابل طرح در نشست خزر عنوان کرد و گفت: مجلس تلاش می‌کند نقش نظارتی خود را ایفا کند و آخرین روند تصمیم‌گیری‌ها و وضعیت بخش‌های مختلف در حوزه خزر را مورد بررسی قرار دهد.

رییس کمیته خزر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین یادآور شد: قرار است در جریان برگزاری این نشست، بازدیدی از فعالیت‌هایی که در عرصه حفاری صورت گرفته از جمله فعالیت سکوی نفتی امیرکبیر در خزر انجام شود.

وی در پایان گفت که پیش از برگزاری نشست دوروزه خزر در ساری، نشستی مقدماتی با حضور دستگاه‌های ذیربط در تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر