کد خبر: ۱۵۰۰۰
تعداد بازدید: ۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

آغاز حفاری دومین چاه اکتشافی در دریای خزر

مدیرعامل شرکت حفاری شمال از آغاز حفاری دومین چاه اکتشافی در دریای خزر ظرف چند روز آینده خبر داد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت حفاری شمال، مهندس هدایت‏الله خادمی با بیان اینکه «سکوی نیمه‏شناور امیرکبیر پس از جابه جایی و استقرار در محل مورد نظر آماده حفاری چاه دوم است»، گفت: در انتظار تأیید کارفرما (شرکت نفت خزر) هستیم تا عملیات حفاری را آغاز کنیم.

سکوی حفاری نیمه‏شناور امیرکبیر برای انجام عملیات حفاری اکتشافی نفت و گاز و برداشت اولین سهم نفتی ایران از دریای خزر، طراحی و فعالیت‏های مهندسی تفصیلی، مهندسی کارگاهی، خرید، تأمین تجهیزات و ماشین‏آلات پیشرفته حفاری و ساخت سکو با تکنولوژی خاص به کوشش شرکت‏های داخلی انجام شده است.

تجهیزات و ماشین‏آلات سکوی حفاری نیمه‏شناور امیرکبیر از پیشرفته‏ترین تجهیزات در صنعت حفاری فراساحلی است که در ساخت این سکو استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال همچنین از ورود دستگاه حفاری دریایی سحر 2 تا پنج ماه آینده به ایران خبر داد و یادآور شد: سحر 2 دومین دکل حفاری ملکی این شرکت در بخش دریایی است.

خادمی تأکید کرد: این دستگاه حفاری نیز، مشابه سحر یک با آخرین فناوری‏های روزآمد دنیا ساخته شده و با توجه به نیاز روزافزون کشور به دکل‏های حفاری بویژه در بخش دریایی، از هم‏اکنون برای استقرار سحر دو در یکی از میادین کشور وارد مذاکره با پیمانکار مربوطه شده‏ایم.

ارسال نظر