کد خبر: ۱۵۲۲۶
تعداد بازدید: ۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

امكان ساخت داخل 80 درصد قطعات تجهیزات بندری

نمایشگاه قطعات یدكی تجهیزات بندری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در چهاردهمین نمایشگاه صنایع دریایی و صنایع وابسته برپا شده است.

كارشناس ارشد اداره كل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی دراین‌باره به خبرنگار مارین نیوز گفت: این سازمان در راستای سیاست‌های خود برای حمایت از صنایع داخلی، امسال با توجه به موضوع «تولید ملی؛ حمایت از كار و سرمایه ایرانی» دست به ابتكار جدیدی زده و قطعات یدكی تجهیزات مورد نیاز بنادر را در معرض دید عموم قرار داده است.

مهدی كامیاب با بیان اینكه «تجهیزات در سه بخش دریایی، بندری و مخابراتی در نمایشگاه قطعات یدكی سازمان بنادر و دریانوردی به نمایش درآمده است»، افزود: اغلب بردهای الكترونیكی مورد نیاز در بنادر طی سال‌های گذشته در داخل ساخته شده و در این بخش، نسبت به سایر تجهیزات جلوتر هستیم.

وی توضیح داد: این قطعات در دو بخش به نمایش درآمده است. یكی قطعاتی كه توسط سازندگان داخلی ساخته شده و در حال حاضر، در تجهیزات استراتژیك بنادر مورد استفاده قرار دارد. بخش دوم در مورد قطعات یدكی پرمصرف كه تاكنون در داخل ساخته نشده و بازار مناسبی برای آنها در بنادر وجود دارد. به همین دلیل آنها را در غرفه به نمایش گذاشته‌ایم تا اگر تولیدكنندگان داخلی امكان ساخت آنها را دارند، مراجعه كنند.

این كارشناس سازمان بنادر تأكید كرد: مشخصات فنی و نقشه‌های این قطعات موجود است و ما آمادگی اعطای تسهیلات برای ساخت این قطعات در داخل و حمایت از سازندگان را داریم. 

وی با بیان اینكه «تاكنون اغلب این قطعات از خارج از كشور تأمین می‌شده»، ابراز امیدواری كرد كه با برگزاری این نمایشگاه و حمایت سازمان بنادر، صنعتگران داخلی وارد این عرصه شوند.

كامیاب درباره سهم تولیدكنندگان داخلی از بازار قطعات یدكی بندری گفت: بیش از 80 درصد قطعات به نمایش درآمده، قابل تولید است كه این موضوع، در فراخوان‌هایی كه ما داشته‌ایم؛ نیز مشخص است.

این كارشناس ارشد سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مشابه در حاشیه همایش ICOPMAS و نمایشگاه راه و شهرسازی در دو ماه گذشته افزود: برپایی غرفه در نمایشگاه صنایع دریایی و صنایع وابسته، سومین اقدام از این دست محسوب می‌شود كه تاكنون، میزان مراجعات بسیار خوب بوده است.

ارسال نظر