کد خبر: ۱۵۳۳۵
تعداد بازدید: ۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

نابود شدن 106 کشتی در سال 2012

با گذشت 12 ماه از سانحه دریایی کشتی کاستاکوردینا که بار دیگر موضوع سوانح دریایی را مورد توجه جهانیان قرار داد؛ گزارش‏های منتشرشده از نابود شدن 106 کشتی در این مدت حکایت دارد.

به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، گزارش جدید شرکت بیمه تخصصی دریایی Allianz نشان از آن دارد که در 12 ماهه منتهی به 25 نوامبر 2012، تعداد 106 فروند از انواع شناورها در سراسر جهان از بین رفته‏اند.

این تعداد در مدت مشابه سال قبل، شامل 97 شناور بود؛ اما رقم سال 2012، نسبت به میانگین شناورهای سانحه‏دیده در 10 سال گذشته 27 درصد کاهش نشان می‏دهد.

در 10 سال گذشته بطور میانگین سالانه 146 شناور در سطح جهان، از بین رفته‏اند.

با این حال، این رقم با افزایش سطح فن‏آوری‏های ساخت کشتی، ارتقای سطح آموزش، اصلاح مقررات و اقدام فعال صنعت حمل‏ونقل در زمینه بهبود ایمنی، رو به کاهش گذاشته؛ اما همچنان سوانح ناشی از خطای انسانی و عوامل طبیعی بر جای خود باقی است.

در این گزارش به دو سانحه مربوط به کشتی کروز ایتالیایی کاستاکوردینا در ژانویه گذشته و کشتی تفریحی Rabaul Queen، در سواحل گینه نو پاپوآ، بعنوان دو سانحه دریایی مهم سال اشاره شده است.

طبق این گزارش، مهمترین عامل از بین رفتن شناورها در سال 2012 غرق شدن شناورها بوده که 49 درصد موارد را در بر می‏گیرد. به گل نشستن شناورها به دلیل خرابی 22 درصد در رده دوم عوامل سوانح دریایی قرار دارد. مواردی چون تصادم (از قبیل برخورد کشتی‏ها به یخ‏های قطبی) نیز حدود 6 درصد سوانح نابودکننده شناورها را شامل می‏شود.

ارسال نظر