کد خبر: ۱۵۴۳۳
تعداد بازدید: ۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

نیازهای شناوری نفت خزر اعلام می‏کند

رییس کمیته کشتی‏سازی انجمن مهندسی دریایی ایران از برگزاری جلسه اعضای این کمیته با مدیرعامل شرکت نفت خزر و دستاوردهای مثبت آن خبر داد.

پیمان مسعودزاده در گفت‏وگو با خبرنگار مارین نیوز با اعلام این خبر گفت: این نشست به درخواست اعضای کمیته کشتی‏سازی انجمن و با هدف آشنایی و تعامل هر چه بیشتر سازندگان با نقطه نظرات، برنامه‏ها و نیازمندی‏های شرکت نفت خزر برگزار شد.

وی افزود: دراین نشست، ابتدا از حمایت‏های شرکت نفت خزر برای سوق دادن خرید خارج به سفارش‏های ساخت داخل و حمایت از صنعتگران داخلی تشکر و قدردانی شد.

مسعودزاده با اشاره به تفاوت‏های طبیعی شرایط دریای خزر با خلیج فارس و دریای عمان یادآور شد: این تفاوت‏ها بویژه در بخش نفت و گاز باعث شده تا نوع عملیات از اکتشاف تا بهره‏برداری متفاوت با آب‏های جنوبی کشور باشد و سطح تکنولوژی، هزینه‏ها و تجهیزات مورد نیاز بسیار خاص و متفاوت‏تر است.

وی با بیان اینکه «این مسأله در نوع شناورهای خدماتی و سکوهای مورد نیاز دریای خزر نیز صدق می‏کند»، افزود: با توجه به اینکه به جز چند یارد شمال کشور، سایر کشتی‏سازان سابقه ساخت این نوع شناورها و سازه‏های دریایی را ندارند، ورود سازندگان داخلی به این حوزه نیازمند اطلاع‏رسانی مناسب و به‏موقع نیازها از سوی کارفرما و تجهیز زیرساخت‏ها و در صورت لزوم انتقال تکنولوژی از طریق مشارکت به سازندگان است.

مسعودزاده اعلام کرد: با طرح این موضوع از سوی کشتی‏سازان و با نظر مثبت مدیرعامل شرکت نفت خزر، مقرر شد این شرکت نیازمندی‏های سال 92 خود را جهت آگاهی سازندگان کتبا به انجمن مهندسی دریایی ایران و کمیته کشتی‏سازی اعلام کند.

رییس کمیته کشتی‏سازی انجمن مهندسی دریایی ایران خاطر نشان کرد که کشتی‏سازی‏ها در سال‏های پس از پیروزی انقلاب خصوصا بعد از جنگ در تأمین نیازمندی‏های شناوری مورد استفاده در حوزه جنوب، تجارب خوبی کسب کرده‏اند که امیدواریم با توجه به نگاه مثبت شرکت نفت خزر، این تجربیات در تأمین نیازمندی‏ها در دریای خزر نیز مورد استفاده قرار گرفته و تکمیل شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه «مدیرعامل شرکت نفت خزر در این جلسه اعلام کرد در سال تولید ملی دست سازندگان را برای همکاری به گرمی می‏فشاریم و امیدواریم از این همکاری پاسخ مثبتی بگیریم»، از کشتی‏سازی‏ها خواست تا تمامی مساعی خود را معطوف به انجام به تعهدات قراردادی خود در زمان مقرر کنند و پاسخ اعتماد صورت گرفته به سازندگان داخلی را در عمل نشان دهند.

رییس کمیته کشتی‏سازی انجمن مهندسی دریایی ایران با بیان اینکه «این کمیته در دور جدید فعالیت‏های خود رویکرد تعامل بیشتر با بهره‏برداران و کارفرمایان ساخت شناور را در پیش گرفته است»، ابراز امیدواری کرد با توجه سایر بهره‏برداران شناورهای خدماتی، جلساتی از این نوع تداوم داشته باشد.

ارسال نظر