کد خبر: ۱۵۵۳۲
تعداد بازدید: ۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

پیشرفت مناسب کاسپین 3 علیرغم محدودیت‏های بین‏المللی

مدیر عامل شركت نفت خزر با حضور در كارگاه ساخت كشتی و شناور شركت صدرا در نکاء از مراحل تكمیلی شناور كاسپین 3 بازدید کرد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی شركت نفت خزر، این شناور كه مراحل نهایی و تكمیلی ساخت خود را می‏گذراند؛ با مشاركت و همت پیمانكاران و كارشناسان ایرانی توانسته علیرغم مشكلات و محدودیت‏های بین‏المللی پیشرفت خوبی در اجرای پروژه داشته باشد.

علی اصولی در جریان این بازدید با تقدیر و تشكر از تلاش‏های بعمل آمده خواستار تسریع بیشتر و تحویل این شناور به شركت نفت خزر در آینده‏ای نزدیك شد تا عملیات پشتیبانی و تداركاتی مطلوبتر و كاملتری صورت گیرد.

گفتنی است شناور كاسپین 3 قابلیت فرود بالگرد را در عرشه خود دارد.

اصولی پس از این بازدید به اتفاق همراهان با یك فروند بالگرد به مقصد سكوی امیركبیر در فاصله 250 كیلومتری از ساحل پرواز کرد و پس از حضور بر سكوی امیركبیر ضمن ملاقات و دیدار با كاركنان عملیاتی در جریان مسایل و پیشرفت‏های عملیاتی حفر دومین حلقه چاه میدان سردار جنگل قرار گرفت.

مدیرعامل نفت خزر در این بازدید از روند عملیات اظهار رضایت کرد و در مذاكرات با مسؤولان عملیاتی سكو نقش تعامل و همكاری صمیمانه كارفرما و پیمانكار و نگرش به منافع ملی را مورد تأکید قرار داد و اظهار عقیده کرد حاصل این تلاش‏ها متعلق به همه ملت ایران است كه همین امر ایجاب می‏کند پیمانكار و كارفرما و تمامی عوامل دخیل در عملیات با همدلی و هم‏افزایی بیشتر و مطلوبتری در راه انجام این پروژه ملی بكوشند.

مدیرعامل نفت خزر همچنین به اتفاق مدیران مهندسی و اكتشاف این شركت با حضور درمنطقه مرزی اینچه برون فعالیت‏های اكتشافی و لرزه‏نگاری گلستان را مورد بازدید قرار داد و بر اهمیت این فعالیت‏ها با توجه به احتمال قوی مبنی بر وجود منابع هیدروكربنی در منطقه مذكور خواستار تسریع بیشتر در انجام این عملیات شدند.

 وی اظهار امیدواری کرد با توجه به اطلاعات مطالعاتی و نتایج میدانی عملیات لرزه‏نگاری در این منطقه، در انتظار خبرهای خوش از نتایج این عملیات هستیم.

گفتنی است، شركت انرژی دانا مدتی پیش طی عقد قراردادی با شركت نفت خزر عهده‏دار انجام عملیات لرزه‏نگاری دو بعدی در منطقه گلستان شد و در حال حاضر مشغول انجام این پروژه است.

اصولی پس از انجام این بازدید‏ها گفت: علیرغم وجود پاره‏ای مشكلات و محدودیت‏های بین‏المللی ایجاد شده ولی خوشبختانه، اجرای پروژه‏ها روند خوبی داشته و امیدوار هستیم در آینده‏ای نه چندان دور خبرهای خوبی در زمینه نتایج عملیات اكتشافی در خشكی و همچنین اتمام پروژه‏های مهم صنعتی خود را برای مردم شریف كشورمان روایت كنیم.

ارسال نظر