کد خبر: ۱۵۵۷۴
تعداد بازدید: ۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

مطالعات میدانی از صنایع کشتی‏سازی کشور

صندوق توسعه صنایع دریایی فعالیت‏های اجرایی خود را با مطالعات میدانی صنایع کشتی‏سازی کشور در استان‏های ساحلی و اعطای تسهیلات در بخش تعمیرات آغاز کرده است.

به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی دراین‏باره اعلام کرد: این صندوق مطالعات میدانی زیادی بر روی توانمندی کارخانجات تعمیر و ساخت شناور در کشور انجام داده تا بتواند نقاط ضعف موجود را که با حمایت صندوق امکان ارتقای ان وجود دارد؛ شناسایی کند.

حسین فاضل گفت: شاخص‏های مورد بررسی در این مطالعه میدانی شامل بررسی زیرساخت‏های کارخانجات، تجهیزات و کارگاه‏ها، منابع انسانی، سیستم مدیریت یکپارچه و توان مالی کارخانجات ساخت و تعمیر شناور است.

وی افزود: بررسی شاخص‏های اندازه‏گیری‏شده در مطالعات میدانی یاردهای داخلی در چهار استان ساحلی نشان می‏دهد که در سه استان مازنران، هرمزگان و بوشهر زیرساخت‏ها و تجهیزات مناسب در حد قابل قبولی وجود دارد و تنها در استان خوزستان، ضعف‏هایی در بخش زیرساخت و نیاز به سرمایه‏گذاری‏های توسعه‏ای وجود دارد.

به گفته فاضل، تمامی این یاردها در شاخص‏های مدیریت یکپارچه و توان مالی دارای مشکلاتی هستند؛ لذا صندوق توسه صنایع دریایی در نخستین طرح خود اقدام به اعطای تسهیلات در بخش تعمیرات کشتی در کارخانجات داخلی کرده است.

وی اعلام کرد: این تسهیلات با سود 15 درصد و دوره بازپرداخت 24 ماهه اعطا می گردد که متقاضیان واجد شرایط می‏توانند جهت این تسهیلات به صندوق مراجعه نمایند.

ارسال نظر