تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۵۹۲۱
تعداد بازدید: ۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

کاهش 35 درصدی دزدی دریایی در سه ماهه اول 2013

سازمان دریانوردی بین‏المللی امروز اعلام کرد دزدی دریایی در جهان در سه ماهه اول سال 2013 نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 35 درصد کاهش یافت.

به گزارش آسوشیتدپرس از کوالالامپور، سازمان دریانوردی بین‏المللی اعلام کرد در سه ماهه اول سال 2013، 66 مورد حمله گزارش شده که از 102 مورد حمله در مدت زمان مشابه در سال پیش از آن، 35 درصد کمتر است.

این سازمان در ادامه گزارش خود نوشت: در سه ماهه اول امسال پنج مورد حمله از جمله یک مورد ربایش کشتی در سواحل سومالی و در خلیج عدن رخ داد. این در حالی است که در مدت زمان مشابه در سال گذشته 36 مورد حمله در این منطقه رخ داده بود.

در عین حال، دزدی دریایی در خلیج گینه در غرب آفریقا نگرانی‌هایی را در پی داشت. به گزارش سازمان دریانوردی بین المللی، در سه ماهه اول امسال 15 مورد حمله و سه مورد ربایش کشتی در این خلیج گزارش شد.

این سازمان در ادامه گزارش خود از وقوع 11 حمله و یک مورد ربوده شدن کشتی با 15 خدمه در نیجریه و سه مورد دزدی دریایی و دو مورد ربوده شدن نفتکش در ساحل عاج خبر داد.

در خارج از آب‌های آفریقا، در اندونزی نیز 25 حادثه دریایی رخ داد، اما بیشتر آنها دزدی‌های سطح پایین بود.

سازمان دریانوردی بین‏المللی در گزارش خود همچنین از اقدام سریع نیروهای دریایی که به آزاد کردن یک کشتی ماهیگیری ربوده شده و دستگیری 12 دزد دریایی منجر شد، تجلیل کرد.

ارسال نظر