کد خبر: ۱۵۹۶۸
تعداد بازدید: ۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

امضای تفاهمنامه ساخت دومین سکوی نیمه‌شناور دریای خزر

تفاهمنامه ساخت دومین سکوی نیمه‌شناور آب‏های عمیق دریای خزر پیش از ظهر امروز میان شرکت‏های صدرا و نفت خزر امضاء شد.

به گزارش مارين نيوز، مدیرعامل شرکت نفت خزر در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: دومین سکوی نیمه‏شناور مخصوص حفاری در آب‏های عمیق با هدف تسریع و توسعه عملیات اکتشاف در دریای خزر و ایمنی عملیات حفاری سکوی امیرکبیر ساخته می‌شود.

علی اصولی همچنین به عقد قرارداد دیگری با شرکت صدرا برای تهیه مشخصات فنی جهت ساخت یک فروند شناور فرآورشی – مخزنی برای انجام بهره‌برداری و تولید زودهنگام نفت از آب‌های عمیق دریای خزر خبر داد.

وی به عقد قرارداد دیگری با این شرکت داخلی برای ساخت دو فروند شناور چندمنظوره پشتیبان سکو اشاره کرد و گفت: این شناور امکانات دینامیکی و توان 7000 قوه اسب بخار دارد.

اصولی درباره ساخت یک فروند شناور جست‌وجو و نجات برای استفاده در شرایط اضطراری با شرکت صدرا نیز اظهار داشت: این شناور با توجه به شرایط ویژه اقیانوسی دریای خزر ساخته می‌شود.

بدين ترتيب، شرکت‌های نفت خزر و صدرا امروز در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی‌درمجموع سه قرارداد و یک تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

امضای دو تفاهمنامه آموزشی- پژوهشی در حوزه آب‌های عميق
همچنين، شرکت نفت خزر امروز دو تفاهمنامه آموزشی- پژوهشی با مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی و دانشگاه صنعت نفت امضاء کرد.

تفاهمنامه آموزشی- پژوهشی با مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی شامل همکاری‌های علمی و تخصصی در کلیه حوزه‌های مرتبط با دریای خزر و مستندسازی تجارب فنی و عملیاتی است.

کسب اطلاعات و تجارب مورد نیاز شرکت نفت خزر از طریق ارتباط با سازمان‌ها، موسسات و انیستیتو کشورهای دارنده دانش آب‌های عمیق و انجام مذاکرات با کشورهای منطقه دریای خزر برای بسترسازی ایمن عملیات اکتشاف، توسعه و تولید منابع هیدروکربن دریای خزر از طریق سازمان اکو بویژه مقوله امنیت زیست محیطی دریای خزر از دیگر موارد این تفاهمنامه است.

تفاهمنامه نفت خزر و دانشگاه صنعت نفت نیز شامل مواردی چون تربیت نیروی انسانی متخصص، ایجاد رشته فراساحل و مهندسی تجهیزات زیر دریا، همکاری با مؤسسات آموزشی و پژوهشی بین‌المللی، بازآموزی و ارتقای توان علمی و عملیاتی نیروی انسانی شاغل است.

همچنین همکاری‌های چندجانبه در زمینه فعالیت‌های پژوهشی بویژه تهیه نقشه راه فناوری عملیات در آب‌های عمیق با محوریت معاونت پژوهشی وزارت نفت نیز در این تفاهمنامه مورد تأکید قرار گرفته است.

ارسال نظر