کد خبر: ۱۶۰۵۵
تعداد بازدید: ۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

واگذاری ساخت دو شناور آلاینده‏روب خزر به سازمان صنایع دریایی

قرارداد ساخت دو فروند شناور آلاینده‏روب با سازمان صنایع دریایی (گروه صنایع شهید توحیدی) منعقد شد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی شركت نفت خزر، با حضور احمد قلعه‏بانی، مدیرعامل شركت ملی نفت ایران، علی اصولی، مدیرعامل شركت نفت خزر، و مهدی كربلایی، رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع، قرارداد ساخت دو فروند شناور آلاینده‏روب با سازمان صنایع دریایی امضاء شد.

مدیرعامل نفت خزر دراین‏باره گفت: با بررسی و شناسایی امكانات سازمانی، ملی و بین‏المللی جهت مقابله با بحران آلودگی احتمالی نفت در دریای خزر كمیته بحران این شركت تشكیل شده است.

اصولی افزود: با توجه به مخاطرات پیش‏رو در حفاری بستر دریای خزر در حین عملیات حفاری و حوادث احتمالی كه باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین، بعد مسافت طولانی پایگاه پشتیبانی تا محل استقرار سكو، جمع‏آوری آلاینده مستلزم ناوگان اقیانوس‏پیما است.

به گفته وی، شركت نفت خزر با توجه به شرایط مذكور اقدامات مربوط به ساخت 2 فروند شناور آلاینده‏روب در سواحل خزر را آغاز کرده كه در این زمینه، علاوه بر انتقال دانش فنی مرتبط با اینگونه شناورهای اقیانوس‏پیما، از نیروهای متخصص داخلی نیز در زمان طراحی و ساخت استفاده می‏شود.

اصولی افزود: حوادثی نظیر خلیج مكزیك نشان داد كه حفظ آمادگی و شناسایی امكانات سازمانی، ملی و منطقه‏ای یكی از كارهایی است كه باید در گام نخست مورد توجه قرار گیرد و سازوكارهای لازم برای این منظور اندیشیده شود و برای مقابله با حوادث احتمالی باید یك توجه، آمادگی و عنایت ملی وجود داشته باشد.

مدیرعامل نفت خزر در پایان انعقاد قرارداد ساخت شناورهای آلاینده‏روب توسط سازمان صنایع دریایی (گروه صنایع شهید توحیدی) را یكی از اقدامات لازم دانست و افزود: تمام تلاش ما این است كه این رویكرد و توجه را برای ایجاد امكانات، تجهیزات و برنامه‏ریزی‏ها در كلیه سازمان‏های ذیربط در كشور ایجاد کنیم.

ارسال نظر