کد خبر: ۱۶۱۲۶
تعداد بازدید: ۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

پایان مطالعه 46 ساختار هیدروکربنی خزر

رییس پایگاه پشتیبانی و عملیات شرکت نفت خزر بهشهر گفت: مطالعه 46 ساختار در دریای خزر برای حفاری و دست پیدا کردن به منابع هیدروکربنی به پایان رسیده است که نتیجه نهایی این فعالیت‏ها، توسعه و پیشرفت روز افزون مازندران و ایران است.

به گزارش مارین نیوز، حسین سلطانی‏زاده در جلسه بررسی مسایل شرکت‏های مستقر در مناطق ساحلی بهشهر اظهار داشت: سال گذشته و پس از 18 ماه تلاش، در عمق 2500 متری به اولین چاه اکتشافی دریای خزر دست پیدا کردیم و منتظر اعلام سیاست‏های وزارت نفت برای بهره‏برداری از آن هستیم.

وی بیان داشت: پس از به نتیجه رسیدن چاه اول، عملیات حفر چاه دوم با تکیه بر توانمندی دانشمندان جوان و تکنولوژی برتر ایرانی آغاز شد و اکنون در عمق 400 متری مشغول انجام حفاری هستیم.

رییس پایگاه پشتیبانی و عملیات شرکت نفت خزر بهشهر افزود: با تعمیر یکی از دستگاه‏های ضروری و مورد نیاز، ادامه حفاری‏ها به زودی از سر گرفته خواهد شد.

سلطانی‏زاده ادامه داد: فعالیت شرکت نفت خزر منحصر به دریا نیست و در حال حاضر مشغول لرزه‏نگاری در زمینه شناخت مخازن هیدوکربنی در مناطقی از استان گلستان هستیم.

وی به فرصت‏های شغلی ایجاد شده توسط شرکت نفت خزر اشاره کرد و گفت: شرکت نفت خزر برای 150 نفر به طور مستقیم و 250 نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد کرد و اولویت اصلی جذب نیرو، استفاده از نیروهای بومی است.

ارسال نظر