کد خبر: ۱۶۲۶۴
تعداد بازدید: ۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

خواستار توجه جدی به بخش تعمیرات کشتی هستیم

رییس کمیته کشتی‏سازی انجمن مهندسی دریایی ایران مهمترین خواست‏ها و برنامه‏های این کمیته برای طرح و پیگیری در شرایط کنونی اقتصادی کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مارین نیوز به بندرعباس، پیمان مسعودزاده در جلسه کمیته کشتی‏سازی انجمن مهندسی دریایی ایران که به میزبانی مجتمع کشتی‏سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) برگزار شده بود؛ یکی از برنامه‏های این کمیته را برگزاری جلسات با مشتریان عمده و نیز در محل کارخانجات کشتی‏سازی عنوان کرد و گفت: این دو رویکرد، زمینه آشنایی بیشتر با توانمندی‏های موجود صنعت کشتی‏سازی و استفاده بیشتر از آن را فراهم می‏سازد.

وی در ادامه خطاب به دکتر منصور آرامی، نماینده بندرعباس و رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس، مهمترین خواست‏های کشتی‏سازان را بدین شرح اعلام کرد:

1. لزوم ارائه برنامه سه تا پنج ساله از سوی شرکت‏های کشتیرانی و کارفرمایان بخش‏های نفت، شیلات،  بنادر و... با هدف توسعه توانمندی کشتی‏سازان در جهت پاسخگویی آن نیازها.

2. تهیه و تدوین شاخص‏ها و آمار مربوط به ساخت کشتی و تجهیزات دریایی در کشور که البته اقداماتی در این راستا، از سوی شورایعالی صنایع دریایی آغاز شده است.

3.  توجه جدی به حوزه تعمیرات با هدف رفع نیاز مالکان کشتی به یاردهای خارجی و نیز ایجاد بازار کار برای کشتی‏سازان در شرایط اقتصادی و تحریمی موجود.

4. توسعه و تقویت مؤسسات رده‏بندی داخلی بعنوان پیکان مبارزه با تحریم‏های دریایی.

5. تعریف سفارش‏های ساخت شناورهای پیشرفته از جمله کشتی‏های حمل LNG و جک‏آپ و سازه‏های دریایی با هدف بومی‏سازی فرآیندهای ساخت و تعمیر این سازه‏ها در کشور.

6. توجه به گردشگری دریایی و ورزش‏های آبی با هدف ایجاد بازار ساخت شناورهای کوچک و تفریحی و تقویت کشتی‏سازان کوچک و خصوصی از این طریق.

7. تهیه برنامه‏ای در جهت کاهش ریسک سرمایه‎گذاری در صنایع دریایی با همکاری بیمه‏ها.

رییس کمیته کشتی‏سازی انجمن مهندسی دریایی ایران با اشاره به اینکه «این انجمن شش پرسش را از نامزدهای ریاست‏جمهوری مطرح کرده است»، گفت: هدف از طرح این پرسش‏ها، جلب توجه کاندیداها و دولت آینده به حوزه دریاست که امیدواریم در زمان رأی اعتماد کابینه آتی نیز از سوی نمایندگان دریایی مجلس مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین با تأکید بر ضرورت استقلال صندوق صنایع دریایی اظهار داشت: هر چند منابع این صندوق اندک است؛ اما حرکت‏هایی آغاز شده تا از این منابع اندک در جهت فعال‏سازی حوزه تعمیرات و ساخت تجهیزات استفاده شود و تکانی به صنعت دریایی بدهد.

در همین زمینه:
گزارش تصویری/ اعضای كشتی‌سازی انجمن مهندسی دریایی ایران در ايزوايكو [کلیک کنید]

ارسال نظر