کد خبر: ۱۶۳۱۳
تعداد بازدید: ۴۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

مدل ملی فراساحل در کشور نداریم

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: کسی در کشور اعتقادی به فراساحل و توسعه دریامحور ندارد و به همین دلیل، مدل ملی فراساحل در کشور نداریم.

به گزارش خبرنگار مارین نیوز، محمود زیرکچیان‏زاده امروز در میزگرد «صنایع فراساحل؛ گذشته، حال و آینده» که در جریان پنجمین همایش ملی صنایع فراساحل برگزار شد، افزود: اگر توسعه دریامحور در کشور مورد توجه قرار گیرد؛ متولی آن هم مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه «برای توسعه صنعت فراساحل به حمایت‏های خاص و ملی نیاز داریم»، تصریح کرد: اعتبارات بخش دریا باید متحول شود. ضمن آنکه در بخش‏هایی چون گمرک، بیمه و منابع انسانی هم با چالش‏های جدی مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران همچنین عنوان کرد: در میان فعالیت‏های دریایی نیز، نفت و گاز باید محور توسعه دریامحور باشد.

وی با اشاره به حوزه آب‏های عمیق و فعالیت‏های انجام‏شده در دریای خزر گفت: در بخش ساخت سکو و بومی‏سازی دانش فراساحل در آب‏های عمیق با همکاری شرکت‏های نفت خزر و صدرا کلید کار زده شده؛ اما در بخش عملیات و حفاری هنوز در ابتدای راه هستیم و انتقال نفت از عمق 700 تا 1000 متری به ساحل کار بسیار بزرگی است.

 مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با بیان اینکه «این شرکت 28 میلیارد دلار پروژه در دست اجرا دارد»، افزود: برای توسعه میادین نفت و گاز در این حوزه، باید طی برنامه‏های پنجم و ششم توسعه 70 میلیارد دلار سرمایه‏گذاری کنیم.

ارسال نظر