کد خبر: ۱۶۶۵۶
تعداد بازدید: ۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

ایران مجری قوانین جدید مدیریت آب توازن کشتی‌ها شد

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه «ایران بعنوان نماینده اجرای قوانین جدید مدیریت آب توازن کشتی‌ها انتخاب شده است»، از دریافت بیش از 2000 مترمکعب زائدات نفتی در این استان از کشتی‌ها خبر داد.

به گفته وی، پیشنهاد اولیه این طرح را ایران به شصتمین نشست کمیته حفاظت محیط زیست دریایی داد و پس از بررسی‌های لازم ساختار دستورالعمل در چهاردهمین نشست گروه فنی مقابله با آلودگی نفتی و مواد مضر در دریا مورد تأیید قرار گرفت.

نوفرستی ادامه داد: بر این اساس سازمان بین‌المللی دریانوردی از ایران خواست جزئیات دستورالعمل را تهیه و پس از تصویب نهایی در کمیته بعنوان کتابچه عملیاتی از سوی سازمان بین المللی دریانوردی انتشار یابد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اضافه کرد: هم‏اکنون نیز ایران بعنوان نماینده منطقه خاورمیانه و یکی از شش کشور دنیا برای اجرای قوانین جدید مدیریت آب توازن کشتی‌ها انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه «این طرح در قالب پروژه گلوبلاست در ایران از گذشته اجرا می‌شده است»، گفت: به علاوه براساس دستورالعمل منطقه‌ای راپمی کشتی‌ها باید آب توازن خود را 200 مایل دریایی قبل از ورود به منطقه خلیج فارس و دریایی عمان تعویض کنند.

نوفرستی افزود: اجرای این طرح از ورود گونه‌های مضر دریایی و بیماری‌های عفونی ناشی از تخلیه فاضلاب انسانی به دریا جلوگیری می‌کند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: علاوه بر این تمامی عملیات سوخت‌گیری کشتی‌ها با نظارت کامل اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی  این اداره کل صورت می‌گیرد.

نوفرستی خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری دو هزار و 350 مترمکعب زائدات نفتی شامل آب خنک  و آب شستشو از کشتی‌ها دریافت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش دارد.

ارسال نظر