کد خبر: ۱۶۶۶۴
تعداد بازدید: ۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

جزئیات حضور ناوگروه دریایی ارتش در روسیه

وابسته نظامی ‏سفارت ایران در روسیه حضور ناوگروه ایرانی در بندر آستراخان روسیه را نشانه سطح بالای اعتماد و روابط گسترده سیاسی میان دو کشور دانست.

عادلی افزود: این ناوگروه از دو ناو جوشن و پیکان تشکیل شده و به مدت چهار روز در بندر آستاراخان روسیه حضور خواهد داشت.

ناوگان دریایی ایران برای نخستین بار امروز در آب‏های رودخانه ولگا حضور یافته و در یک دیدار غیررسمی ‏با گذر از زیر پل متحرک واقع بر روی این رودخانه به سمت شهر بندری آستراخان روسیه حرکت کرد.

وی اضافه کرد: ناوگروه ایرانی برای نخستین بار در روسیه حضور می‌یابد و این اقدام با هدف تحکیم روابط دریایی بین دو کشور و گسترش صلح و دوستی در آب‏های دریای خزر در روسیه انجام می‌گیرد.

وابسته نظامی ‏سفارت جمهوری اسلامی ‏ایران در روسیه گفت: پرسنل ایرانی با همتایان روسی خود به تبادل تجربیات و تبادل نظر در باره همکاری‏های دوجانبه می‏پردازند.

عادلی، حضور ناوگروه ایرانی در بندر آستراخان روسیه را نشانه سطح بالای اعتماد و روابط گسترده سیاسی میان دو کشور دانست.

وی افزود: دو کشور ایران و روسیه می‏خواهند که کشورهای حوزه دریای خزر بدون دخالت قدرت‏های خارجی امنیت این دریا را تأمین کنند و حضور بیگانگان در این دریا را عامل تشنج و تفرقه‏افکنی می‏دانند.

وابسته نظامی ‏کشورمان در روسیه با بیان اینکه «دو کشور سیاست‏های امنیتی مشترکی را برای دریای خزر دارند»، اظهار داشت: تهران و مسکو، دریای خزر را دریای صلح و دوستی و تقویت پیوندهای همکاری می‏دانند.

یگان نظامی ‏منطقه نظامی ‏جنوب روسیه با توجه به نزدیک شدن دو ناوچه موشک‏انداز ایرانی پیکان و جوشن، پل متحرک روی رودخانه ولگا را برداشته و مسیر را برای عبور آنها به سمت بندر آستراخان باز کردند.

ناو روسی ولگودونسک متعلق به ناوگان دریای خزر روسیه در این سفر ناوهای ایرانی را همراهی می‌کند.

ارسال نظر