کد خبر: ۱۶۶۸۸
تعداد بازدید: ۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

ساخت نسل جدید کشتی‏های کروز

ساخت اولین فروند از نسل جدید کشتی‏های مسافری AIDA Cruise توسط مجتمع صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن در کارخانه کشتی‏سازی ناگازاکی آغاز شد.

به گزارش بخش خارجی مارین نیوز، ساخت این کشتی‏ها توسط شرکت کشتیرانی German cruise که بخشی از Costa Group، بعنوان بزرگترین شرکت کروز عضو شرکت سهامی Carnival، است؛ سفارش داده شده است.

این دو کشتی جدید که از پیشروترین فناوری‏های همسو با محیط زیست جهان برخوردارند؛ به ترتیب در مارس 2015 و 2016 تحویل کارفرما خواهند شد.

کشتی اول که اکنون در دست ساخت است؛ 3300 مسافر و 124 هزار و 500 GT  ظرفیت دارد که بزرگترین کشتی است که برای AIDA Cruise تاکنون ساخته شده است.

 این کشتی‏ها در پی تجربه موفق سفارش ساخت دو کشتی کروز Carnival’s Princess (به اسامی Diamond Princess و Sapphire Princess) در سال 2004 که هر یک 116 هزار GT ظرفیت داشتند؛ به این مجتمع سفارش داده شد.

قرار است در این دو کشتی میزان مصرف سوخت تا 7 درصد کاهش یابد.

شرکت سهامی Carnival بزرگترین مجموعه مالک کشتی‏های تفریحی و مسافری جهان محسوب می‏شود که در حال حاضر، 102 فروند کشتی در ناوگان خود دارد و ساخت 7 کشتی دیگر برای تحویل تا سال 2016 را به کشتی‏سازی‏های معتبر جهان سفارش داده است.

ارسال نظر