کد خبر: ۱۷۲۱۱
تعداد بازدید: ۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

انتشار نرم‏افزار شبیه‏ساز پارسی دینامیک دریا

معاون توسعه و تجهیز بنادر سازمان بنادر و دریانوردی از انتشار نسخه عمومی نرم‏افزار شبیه‏ساز پارسی دینامیک دریا (PMO Dynamics) خبر داد.

به گزارش مارین نیوز، علیرضا کبریایی با تأکید بر اهمیت توسعه و انتشار این نرم‏افزار در راستای رفع نیاز روزافزون به بومی‏سازی و کمک به رفع وابستگی متخصصان و دانش پژوهان کشور به نرم‏افزارهای مشابه خارجی، از کلیه مهندسان و محققان جامعه دریایی کشور دعوت کرد تا با بهره‏گیری از این نرم‏افزار در انجام شبیه‏سازی پارامترهای دریایی، این سازمان را در راستای توسعه و رفع کاستی‏های احتمالی این نرم‏افزار یاری کنند.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی بعنوان مرجع حاکمیتی امور دریا و سواحل، نرم‏افزار مدل ایرانی PMO Dynamics را در قالب مطالعات پایش و شبیه‏سازی سواحل کشور، توسط گروهی از اساتید خبره داخلی تهیه کرد.

به گفته کبریایی، توسعه این نرم‏افزار از سال 1385 آغاز و اولین بار در سال 1389 در افتتاحیه نهمین کنفرانس بین‏المللی 2010ICOPMAS  بعنوان یکی از دستاوردهای کشور در این حوزه، رسما رونمایی و به جامعه مهندسی دریایی کشور معرفی شد و پس از طی مراحل آزمایشی اولیه به مرحله‏ای رسیده که قابلیت انتشار جهت استفاده عموم را یافته است.

بنابراین گزارش، این نرم‏افزار دارای کاربردهای مختلف مهندسی سواحل از جمله شبیه‏سازی جریان‏های جزر و مدی، شبیه‏سازی جریان‏های ناشی از باد و کریولیس، جریان در اقیانوس‏ها، شبیه‏سازی جریان‏های ناشی از موج، شبیه‏سازی تولید و انتشار امواج در محیط های بزرگ و کوچک، شبیه‏سازی جریان رسوب ساحلی و مورفولوژی و همچنین آنالیز و استخراج پارامترهای جزر و مدی بوده و هم‏اکنون در مرحله ثبت نهایی در شورایعالی انفورماتیک است.

ارسال نظر