کد خبر: ۱۷۳۶۱
تعداد بازدید: ۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

مانور پرواز امداد در شب به سکوی اميرکبير

دومين مانور پرواز امداد در شب در منطقه شمال كشور توسط ناوگان هوايي نفت خزر با موفقيت كامل صورت گرفت.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی شركت نفت خزر، مانور پرواز امداد در شب با حضور رئيس پايگاه نفت خزر، نماينده هواپيمايی کشوری، مديرعامل شرکت ياس اير، کارشناسان HSE پايگاه نفت خزر و کارشناسان وخلبانان شرکت ياس اير توسط يك فروند بالگرد mil از منطقه عملياتي خزر بر سكوي اميركبير برگزار شد.

در اين مانور بالگرد از پايگاه پشتيبانی وعمليات نفت خزر به سمت سکوی اميرکبير عزيمت کرد و بر روی پد سکو فرود آمد و بعد از انتقال مصدوم به داخل هلی کوپتر به سمت فرودگاه ساری پرواز کرد.

سلطاني‏زاده، رئيس پايگاه پشتيبانی وعمليات شركت نفت خزر، با تشکر از عوامل اجرایی اين پرواز گفت: با برگزاری اين مانور ديگر کارکنان سکوی اميرکبير وشناورهای کاسپين نگرانی در شرايط اضطراری را نخواهند داشت.

شايان ذكر است، اين مانور بمنظور ايجاد هماهنگی با ساير سازمان‏های مرتبط وتمرين پرواز در شب و فرود بر روی سکوی اميرکبير و انتقال مصدوم از سکو وشناورها به بيمارستان با بهره‏گيری از سيستمHOIST، ارزيابی عملکرد عمليات پروازی، ارتباطات وهماهنگی برگزار شد.

گفتني است، اجرای عمليات مانور انتقال مصدوم از شناور کاسپين به بالگرد با سيستم hoist  و اعزام به بيمارستان و همچنين عمليات مانورجستجو ونجات( SAR)  از  برنامه های آتی شرکت نفت خزر می باشد.

ارسال نظر