تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۱۷۶۷۱
تعداد بازدید: ۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

ساخت نخستین زیردریایی نبمه‏سنگین ایران

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر حضور پرقدرت نیروی دریایی ایران در آب‏های بین‏المللی و صیانت از حمل و نقل دریایی کشور گفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش نشان داده همواره پیام آور صلح و دوستی و حافظ امنیت پایدار در منطقه بوده است.

به گزارش مارین نیوز، دکتر حسین دهقان طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفتم آذر، روز نیروی دریایی ارتش، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «هدف نیروی دریایی ساماندهی نیروی نظامی در تراز ملت و آرمان‏های نظام اسلامی است»، خاطر نشان کرد: وزارت دفاع آمادگی دارد همچون گذشته، نیروی دریایی راهبردی ارتش را در رسیدن به یک تراز جهانی جهت حضور در آب‏های سرزمینی و آزاد یاری و پشتیبانی کند.

وزیر دفاع گفت: وزارت دفاع به منظور پشتیبانی همه‏جانبه از نیروهای دریایی ارتش و سپاه با ایجاد سازمان صنایع دریایی،سرمایه‏گذاری‏های بسیار خوبی در این حوزه انجام داده است و بحمدالله امروز قادر است به نحو مطلوب، نیازمندی‏های آنان را تأمین کند.

وی افزود: طراحی و ساخت انواع شناورهای سطحی و زیرسطحی، سبک، نیمه سنگین و سنگین، نظیر ناوچه‏های موشک انداز ذوالفقار، ناوشکن پیشرفته جماران 2، زیردریایی السابحات، قائم، میدجت و غدیر، هواناودر کلاس‏های مختلف، قایق‏های پرنده در کلاس‏های مختلف، حوضچه‏های شناور در تناژهای مختلف، بخشی از پشتیبانی‏های وزارت دفاع در این حوزه به شمار می‏رود.

وزیر دفاع، طراحی و ساخت نخستین زیردریایی نیمه سنگین کشور با نام فاتح را از دیگر اقدامات وزارت دفاع در این حوزه برشمرد و افزود: با الحاق این زیردریایی پیشرفته در آینده به ناوگان ارتش، وزارت دفاع گام دیگری در توسعه توان عملیاتی این نیروی راهبردی برخواهد داشت.

سردار دهقان در ادامه با ستودن رشادت‏های دریادلان نیروی دریایی در انهدام و محبوس کردن توان دریایی دشمن در جنگ تحمیلی افزود: ایجاد و برقراری امنیت در خلیج فارس و دریای عمان جهت مبادلات تجاری کشتی‏ها و نفتکش‏ها و تعامل با سایر کشورها از جمله تلاش‏های نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس است.

سردار دهقان با اشاره به اهمیت فوق العاده دریا و منابع دریایی کشورمان تأکید کرد: فعال کردن ظرفیت‏های کشور در این حوزه می‏تواند در شکل گیری حماسه اقتصادی بسیار تعیین‏کننده باشد و نیروی دریایی قطعا در این در این حوزه نیز تاثیرگذار است.

وزیر دفاع در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و فداکار این نیرو هفتم آذر، روز نیروی دریایی را به فرمانده معظم کل قوا و دریادلان نیروی پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دلسوز
|
Russian Federation
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
0
0
  با سلام، آقای دکتر با این تغییرات مدیریتی بایستی بیشتر مراقب سازمان صنایع دریایی باشید.
ارسال نظر