کد خبر: ۱۷۷۸۰
تعداد بازدید: ۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

نفت خزر تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی خرید

با مطالعه و بررسی کارشناسان شركت نفت خزر در جهت حفظ محیط زیست و جلوگیری از ایجاد آلودگی‏های نفتی در دریا و جمع آوری لکه‏های نفتی، خرید تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر در دستور كار این شركت قرار گرفت.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی شركت خزر، این تجهیزات بعد از انتقال به منطقه عملیاتی خزر به منظور اطمینان از سلامت دستگاه‏ها وسیستم‏های مربوط، مورد بررسی و تست قرار گرفت.

همچنین یک دوره آموزشی تخصصی پیرامون آشنایی با نحوه كار با تجهیزات مورد نظر به مدت سه ساعت با حضور کارشناسان واحد مهندسی وساختمان، HSE و شرکت پایانه نفتی شمال در سالن کنفرانس منطقه عملیاتی شركت خزر برگزار شد.

این تجهیزات قابلیت نصب بر روی شناورهای مختلف از جمله شناورهای کاسپین جهت انجام عملیات مقابله با آلودگی نفتی در دریا را داراست.

برگزاری مانور مقابله با آلودگی‏های نفتی درمنطقه عملیاتی خزر
از سوی دیگر، مانور مقابله با آلودگی نفتی همزمان با تحویل تجهیزات جمع‏آوری آلاینده‏های نفتی (BOOM & SKIMMER) در حوضچه اسکله سوخت‏رسانی منطقه عملیاتی خزر برگزار شد.

با توجه به فعالیت سكوی امیركبیر در دریای خزر و همچنین تردد نفتكش‏ها در منطقه، شركت نفت خزر كه عهده دار مسؤولیت خطیر اكتشاف و صیانت از منابع هیدروكربنی در حوزه شمال كشور است، این مانور را با هدف آمادگی و بالا بردن سرعت عمل و مهارت گروه‏های عملیاتی در پیشگیری از نشت احتمالی لكه‏های نفتی در حوضچه منطقه ساحلی خزر برگزار کرد.

در این عملیات دو روزه كه با همكاری دستگاه‏ها و نهادهای ذیربط منطقه عملیاتی خزر برگزار شد، کارشناسان و مسؤولین مدیریت‏های مختلف از جمله مدیریت مهندسی وساختمان، مدیریت اکتشاف، HSE، حراست، رئیس منطقه عملیاتی خزر و همچنین مدیر عملیات دریایی شركت حفاری شمال، مدیریت وکارشناسان شرکت پایانه نفتی شمال و بندر نکا حضور داشتند.

پس از اجرای مانور مذكور مقررشد با ارزیابی و بررسی نتایج حاصله، این عملیات بصورت گسترده و در سطح وسیع‏تری در آب‏های عمیق دریای خزر انجام گیرد.

ارسال نظر