کد خبر: ۱۷۸۱۳
تعداد بازدید: ۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

احداث یک یارد جدید صنایع دریایی در منطقه اروند

پروژه ساخت و مونتاژ دکل‏های حفاری در منطقه آزاد اروند کلنگ زنی شد.

به گزارش مارین نیوز این پروژه توسط شرکت نفت و گاز اطلس اروند و با همکاری شرکت کشتیرانی رویا لاویستر در زمینی به مساحت 270 هزار مترمربع در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند اجرا می‏شود.

شرکت کشتیرانی رویا لاویستر تاکنون بیش از 40 پروژه بزرگ در زمینه مهندسی، حفاری لجستیک و صنایع دریایی و کشتیرانی در کشورهای امارات، قطر و کویت انجام داده است.

مرحله نخست پروژه بزرگ ساخت و مونتاژ دکل‏های حفاری و تعمیرات شناورها با اعتباری افزون بر 310 میلیارد ریال آغاز و تا اردیبهشت ماه 1394 به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در حاشیه این مراسم گفت: منطقه آزاد اروند با توجه به سوابق، استعداد و ظرفیت‏های شهرستان خرمشهر در خصوص ایجاد صنایع دریایی و کشتیرانی از سرمایه گذاری در این منطقه حمایت می‏کند.

اسماعیل زمانی افزود: پروژه ساخت و مونتاژ دکل‏های حفاری در دو بخش غربی و شرقی به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: تعمیرات کشتی، شناور و سکوها در بخش غربی این پروژه و عملیات ساخت اسکله و دکل‏های حفاری در بخش شرقی آن انجام می‏شود.

رییس هیأت مدیره منطقه آزاد اروند در خصوص میزان اشتغالزایی این پروژه افزود: بیش از 700 نفر در مرحله نخست این پروژه مشغول به کار می‏شوند.

وی اظهار داشت: وظیفه سازمان منطقه آزاد اروند حمایت از بخش خصوصی و ایجاد بستر و زیرساخت‏های لازم در راستای گردشگری، صنایع، تجارت و خدمات است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: حمل و نقل ترکیبی، وجود صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی و 16 میدان نفتی در منطقه و نزدیکی به صنایع نفتی در بندر امام خمینی و بنادر مهم خرمشهر و آبادان از مهمترین مزایای اقتصادی این منطقه است.

وی گفت: منطقه آزاد اروند با وجود ظرفیت‏های یادشده می‏تواند بعنوان قطب نمونه صنایع دریایی کشور تبدیل شود.

مدیر پروژه ساخت و مونتاژ دکل‏های حفاری و تعمیر شناورهای دریایی شرکت اطلس اروند نیز گفت: استقرار شعبه اصلی بورس نفت در منطقه آزاد اروند و شهرهای آبادان و خرمشهر با توجه به نقش نفت در اقتصاد و اتکای دنیا به انرژی‏های فسیلی و نفت و گاز و همچنین اثرات مثبت صنایع نفتی در رشد استان خوزستان لازم است.

محمدجواد عاصمی پور افزود: ظرفیت‏های خوبی در منطقه آزاد اروند نهفته است و می‏توان در این منطقه بازار پایداری در راستای توسعه صنایع دریایی ایجاد کرد.

ارسال نظر