کد خبر: ۱۸۲۸۹
تعداد بازدید: ۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

مناطق آزاد تعمیرات کشتی در کشور ایجاد شود

مدیرعامل شرکت کشتیرانی و حمل‏ونقل بین‏المللی آراباختر گفت: با توجه به رویکرد دولت یازدهم در توسعه مناطق ویژه، باید در این دوره مناطق آزاد تعمیرات شناور و سازه‏های دریایی در کشور ایجاد شود.

به گزارش مارین نیوز، مسعود پل مه که در نشست اعضای حقوقی انجمن مهندسی دریایی ایران سخن می‏گفت؛ با بیان اینکه «یکی از بخش‏های مهم صنایع دریایی حوزه تعمیرات است»، افزود: در حال حاضر، برنامه مشخصی در مورد تعداد شناورهای مورد نیاز سالانه در کشور و نقشه راهی برای صنایع دریایی وجود ندارد.

وی با طرح این پرسش که «چقدر به حوزه تعمیرات شناور توجه کرده‏ایم؟»،  یادآور شد: این در حالی است که در کشور امارات عربی متحده و فقط در دبی، سه منطقه ویژه تعمیرات کشتی وجود دارد.

پل مه با بیان اینکه «تعمیر کشتی گردش مالی بسیار بالایی دارد»، گفت: با توجه به رویکرد دولت جدید در توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، باید در این دوره مناطق اختصاصی آزاد تعمیرات کشتی ایجاد شود.

عضو هیأت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته افزود: با توجه به نیاز کشور به یاردهای تعمیراتی، توجه به بخش تعمیرات می‏تواند منجر به احیای صنایع دریایی ایران شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری چندین همایش و نمایشگاه دریایی در طول سال تصریح کرد: برگزاری رویدادهای متعدد دریایی هزینه‏های مالی و انسانی برای شرکت‏ها در بر دارد و از این رو، انجمن مهندسی دریایی ایران باید به سمت تمرکز و تجمیع همایش‏ها و نمایشگاه‏ها حرکت کند.

ارسال نظر