کد خبر: ۱۸۵۱۱
تعداد بازدید: ۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰

تسریع در توسعه سردار جنگل برای تثبیت حاکمیت در خزر

معاون امور بین‏الملل و بازرگانی وزارت نفت گفت: باید فعالیت‏های توسعه‏ای و تولیدی در میدان نفتی سردار جنگل هرچه سریعتر آغاز شود.

به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت نفت خزر، علی ماجدی افزود: دانش حفاری در آب‏های عمیق فقط در اختیار چند کشور جهان است و ایران، تنها کشور خاورمیانه است که به این فناوری دست یافته است.

وی در بازدید از منطقه عملیاتی شرکت  نفت و گاز خزر در بهشهر ادامه داد: باید برای توسعه و تولید در آب‏های عمیق خزر، با کشورهای صاحب نام در این عرصه وارد مذاکره شد و تجربیات و دانش آنها را به خدمت گرفت .

ماجدی پس از بازدید چند ساعته از بخش‏های مختلف سکوی ایران امیرکبیر، اظهار داشت: کشف میدان نفتی سردار جنگل نوید بخش رونق و توسعه در آب‏های عمیق خزر است و شرکت نفت خزر، بستر بسیار مناسبی را برای فعالیت‏های گسترده در منطقه شمال کشور فراهم کرده است.

وی بر ضرورت افزایش تعامل و همکاری بین دستگاه‏های نظارتی و عملیاتی برای تحقق توسعه از این میدان نفتی تاکید کرد.

ماجدی تاکید کرد: فعالیت در حوزه آب‏های عمیق دریای خزر هم برای صنعت نفت و هم برای نظام جمهوری اسلامی ایران مایه مباهات و به لحاظ دانش فنی از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است و باید با فکر و اندیشه و ارائه طرح و راهکار از سوی شرکت نفت خزر از موانع و چالش‏های این حوزه عبور کرد تا به نتایج بهتری برسیم .

علی اصولی، مدیر عامل شرکت نفت خزر، نیز  ضمن تشریح رسالت و دستاوردهای حاصل شده در این شرکت طی چند سال گذشته، با اشاره به مولفه‏های مهمی مانند افزایش جمعیت جهان، کاهش تولید از مناطق خشکی و کاهش مخازن هیدروکربوری در سطح دنیا، توجه به آب‏های عمیق و توسعه و تولید از میادین هیدرو کربوری آب‏های عمیق را ضروری دانست.

گفتنی است جلسه ویژه کمیته نفت و گاز خزر، چندی پیش با حضور علی ماجدی؛ معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی و رئیس این کمیته، محمود آستانه؛ مشاور وزیر نفت و عضو هیئت مدیره شرکت نیکو، حسین اسماعیلی؛ مدیرکل اروپا، آمریکا و کشورهای همسایه خزر در وزارت نفت، شاهرخ خسروانی؛ معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‏های نفتی و جمعی از مدیران و رؤسای این شرکت در منطقه عملیاتی بهشهر برگزار شد.

ارسال نظر