کد خبر: ۱۸۷۳۲
تعداد بازدید: ۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

ایران تنها عضو اوپک با توان حفاری در آب‏های عمیق

مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: ایران، تنها کشوری است که در میان کشورهای عضو اوپک به فناوری حفاری در آب‏های عمیق دست یافته است.

به گزارش مارین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‏رسانی شرکت ملی نفت، علی اصولی تصریح کرد: حفاری در آب‏های عمیق، دانش و تکنیکی انحصاری است که در اختیار چند شرکت بزرگ دنیا قرار دارد و در حال حاضر، ایران در این زمینه سرآمد کشورهای حاشیه خزر است.

وی افزود: ایران، تنها کشوری است که بین کشورهای عضو اوپک به فناوری حفاری در آب‏های عمیق دست یافته است.

اصولی گفت: بررسی روند عملکرد شرکت‏های بزرگ نفتی فعال در حوزه‏های آب‏های عمیق نشان می دهد برای دستیابی به نتایج مطلوب در منطقه جنوبی دریای خزر و بخش عمیق دریا، نیاز به حداکثر سرمایه گذاری است.

مدیرعامل شرکت نفت خزر با اشاره به فعالیت‏های این شرکت در میدان سردار جنگل ادامه داد: کشف میدان نفتی سردار جنگل با وجود محدودیت‏های انسانی و مالی، نوید بخش رونق صنعتی و افق‏های روشن توسعه اقتصادی در منطقه شمال کشور است.

وی با اشاره به اینکه «مطالعات گذشته، نیاز به بازنگری دارد»، تصریح کرد: همانطور که مطالعات سال‏های گذشته، وجود ذخایر هیدروکربوری را در دریای خزر رد می کرد و مطالعه‏های جدید، به کشف میدان سردار جنگل انجامید، استان‏های ساحلی خزر نیز نیاز به مطالعات جدیدی دارند.

به گفته وی، شرکت نفت خزر، پروژه‏های جدیدی در حوزه زمین شناسی و لرزه‏نگاری برای سه استان مازندران، گیلان و گلستان ارائه داده است و در صورت تصویب هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران و تأمین اعتبار، مطالعات گسترده ای در این سه استان ساحلی انجام خواهد شد.

ارسال نظر