کد خبر: ۱۸۷۴۵
تعداد بازدید: ۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

تعمیر کشتی 2000 تنی بدون استفاده از داک در انزلی

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی اعلام کرد: اکنون در ارتش بین استفاده کنندگان و سازندگان تکنولوژی و تجهیزات مورد نیاز ارتباط خوبی ایجاد شده و دانشگاه، صنعت و ارتش با همدیگر پیوند و همکاری خوبی را با هدف خودکفایی دارند.

به گزارش مارین نیوز، افشین رضایی حداد در مصاحبه‏ای مطبوعاتی به مناسبت روز ارتش با بیان اینکه «نیازمندی‏های ارتش با بهره گیری از علم روز دنیا تولید می‏شود»، اضافه کرد: نیروی دریایی بعد از ساخت ناوشکن جماران، ساخت دو ناوشکن دیگر موج 2 و 3 یکی در صنایع کشتی‏سازی تمجیدی و دیگری در منطقه یکم بندرعباس در حال ساخت است .

وی در ادامه با اشاره به ایجاد کشتی‏سازی شهدای هفتم آذر برای تعمیرات و ساخت کشتی توسط همکاران نیروی دریایی در بندر انزلی افزود: تعمیرات اولین کشتی 2000 تنی بدون استفاده از داک از یک ماه پیش در این کارخانه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه «شناورهای ایرانی به شدت از نظر مکانی برای انجام تعمیرات کشتی در مضیقه بودند»، خاطرنشان کرد: شکل گیری این مرکز کمک زیادی از نظر پشتیبانی دریایی و تعمیرات کشتی‏های ایرانی حاضر در خزر است .

وی با بیان اینکه «بستر هر کاری بر پایه نیروی انسانی است»، متذکر شد: روی آموزش تأکید داریم و کار می‏کنیم ضمن اینکه آموزش ما یک بعدی نیست بلکه در بعد نظامی، علمی و همچنین اعتقادی و جسمانی کامل است .

دریادار رضایی حداد با اشاره به برخی مزایای دریا از جمله کشتیرانی و حمل و نقل کالا، انتقال مایعات، انرژی و حتی مخابرات از بستر دریا، استفاده از منابع کانی و آبزی، انرژی پاک، منبع تأمین آب ادامه داد: هنوز از دریای خزر درست استفاده نمی کنیم؛ در حالیکه ضمن حفظ آن باید از منافع ان استفاده ببریم .

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
محمد حسین
|
Russian Federation
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
0
0
  بابا تا کی می خوای سوتی بدی، اوندفعه که گفتی نیروی دریایی داره می ره دخل امریکا رو بیاره، فرمانده اومد درستش کرد تازه هفته پیش هم اعلام شد گروه تا اقیانوس اطلس هم نمی ره و بر می گرده. این وفا 2 رو هم در رصد ما بود از اون روزی که کشتی 50 ساله رو به گل نشوندین و تا 15 روز نمی تونستین از اب خارج کنین. تازه با بالشتک وارد محوطه کردین چون شناور کف تخت بود. موقع سندبلاست هم مثل اینکه اصلا مفهوم نقطه شبنم رو نمی دونستین چیه!!! یادش بخیر حکیمی، این بنده خدا اینقدر تو بندر به سرش افتاب خورده قاطی کرده، بازنشستش کنید بره تا اینجا هم دست گل به اب نداده.
mohamadi
|
Russian Federation
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
0
0
  تعمیر کشتی بدون داک ؟؟؟ مگه میشه هر زمین مسطحی رو داک تعمیرات کرد؟؟؟ اگر اینطوره که تمام سواحل ایران داکه. داغون کردند بدنه کشتی رو به گل هم زدند اش بعد میگند داک کردند...
hamkar
|
Russian Federation
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
0
0
  منظور از تعمیر کشتی بدون داک همان استفاده از air bag برای لیفت شناور است
ارسال نظر