کد خبر: ۱۸۸۱۶
تعداد بازدید: ۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

سکوی امیرکبیر بدون آلودگی نفتی

شرکت نفت خزر همزمان با برگزاری مانور عملیات پاکسازی این دریا از آلودگی‏های احتمالی مواد نفتی اعلام کرد: از زمان فعالیت سکوی ایران امیرکبیر تاکنون هیچ آلودگی نفتی در خزر مشاهده نشده است.

به گزارش مارین نیوز، شرکت نفت خزر از برگزاری مانور دوروزه‏ای برای انجام عملیات پاکسازی و بهسازی پهنه دریای خزر از آلودگی‏های احتمالی مواد نفتی در منطقه گمیشان (استان گلستان) خبر داده است.

بر اساس این گزارش، این مانور با حضور شرکت‏های نفتی همجوار، اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و نیروهای مرزبانی برگزار و تمامی اهداف از پیش تعیین شده از جمله عملیات پشتیبانی و لجستیکی توسط شناور کاسپین ٣ و بالگرد محقق شد.

شرکت نفت خزر اعلام کرده است: از زمان فعالیت سکوی ایران امیرکبیر تا کنون هیچگونه آلودگی نفتی در خزر مشاهده نشده است و این مانور صرفا برای افزایش سطح آمادگی نیروهای عملیاتی و بهره برداری از تجهیزات خریداری شده جمع آوری آلاینده‏های نفتی (بوم و اسکیمر) در شرایط اضطرار انجام شده است.

در جریان این مانور، مدیران ارشد شرکت نفت خزر توسط یک فروند بالگرد از برگزاری مانور مقابله با آلودگی‏های نفتی در منطقه گمیشان بازدید کردند.

شرکت نفت خزر که عهده‏دار مسؤولیت اکتشاف و صیانت از منابع هیدرو کربوری در حوزه شمالی کشور است، این مانور را با هدف ارتقای آمادگی، واکنش در شرایط اضطراری و بالا بردن سرعت عمل و مهارت گروه‏های عملیاتی در پیشگیری از نشت احتمالی لکه‏های نفتی در منطقه گمیشان برگزار کرده است.

ارسال نظر