کد خبر: ۱۹۱۱۰
تعداد بازدید: ۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

ورود شرکت ملی نفتکش به دریای خزر

شرکت ملی نفتکش ایران قصد دارد با حضور در دریای خزر، دامنه فعالیت‏های عملیاتی خود را گسترش دهد.

به گزارش مارین نیوز، مدیران عامل شرکت ملی نفتکش ایران و شرکت نفت خزر در نشست مشترکی، راهکارهای همکاری دو شرکت در زمینه تأمین شناور، تعمیرات، لجستیک، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز و چگونگی حضور شرکت ملی نفتکش ایران در دریای خزر را بحث و بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در این نشست گفت:  کشف نفت در دریای خزر، نقطه عطف صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران است و توانمندی‏ها و فعالیت‏های شرکت نفت خزر در آب‏های عمیق خزر، نویدبخش افق‏های روشن پیش رو خواهد بود .

علی اکبر صفایی افزود: حضور شرکت ملی نفتکش ایران در بازار بین‏المللی حمل و نقل دریایی با استاندارد قابل قبولی که دارد، منافع فراوانی برای صنعت نفت در سطح بین‏الملل خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفتکش ایران بعنوان بزرگترین ناوگان نفتکش دریایی در خاورمیانه، مسؤولیت حمل و نقل نفت خام و فرآورده‏های نفتی را برعهده دارد.

این شرکت پیش از این، تنها به صورت موردی فعالیت‏هایی در دریای خزر داشته است که انتظار می‏رود با دستیابی ایران به منابع نفت و گاز دریای خزر، زمینه شکل‏گیری ناوگان فعال حمل‏ونقل فرآورده‏های نفتی ایران در بزرگترین دریاچه جهان فراهم شود.

ارسال نظر