کد خبر: ۱۹۶۸۰
تعداد بازدید: ۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

ورود به باشگاه دانش آب‏های عمیق

مدیرعامل شرکت نفت خزر با تأکید بر اینکه «آینده نفت جهان در پهنه آب‏های عمیق است»، از تلاش برای بالابردن قدرت چانه‏زنی برای تعیین رژیم حقوقی دریای خزر و گرفتن حق ایران خبر داد.

به گزارش مارین نیوز به نقل از شرکت ملی نفت ایران، علی اصولی با اشاره به نتایج موفق فعالیت‏های اکتشافی در میدان سردار جنگل و اثبات وجود منابع هیدروکربور افزود: با توجه به ورود ایران به باشگاه دانش آب‏های عمیق، افق بسیار روشنی در محدوده شمال کشور متصوریم که این امر حمایت بیش از پیش مدیران و نگرش جدید از سوی صنعت نفت به این حوزه را می‏طلبد.

وی تصریح کرد: تا پیش از این به دلیل نداشتن شناخت از حوزه آب‏های عمیق، نبود تکنولوژی‏های لازم، شرایط خاص جغرافیایی خزر و وجود تحریم‏ها، فرصت و امکان اکتشاف و تولید در حوزه خزر موجود نبود، اما در چرخشی طلایی و با اثبات توانمندی نیروی انسانی موفق شدیم در زمینه اکتشاف در آب‏های عمیق به شناخت و توانمندی لازم برسیم.

به گفته اصولی، شرایط متمایز خزر سبب شده تا سازه‏های دریایی بسیار متمایز باشد و تمام این پیشرفت‏ها نتیجه زحمات و دانش نیروی انسانی توانمند داخلی و ضروری است با عنایت بیشتر به مشکلات نیروی انسانی توجه شود.

ارسال نظر