کد خبر: ۱۹۷۰۰
تعداد بازدید: ۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

ایران می‌تواند قطب صنایع دریایی منطقه شود

دبیر ستاد توسعه فناوری وصنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر پتانسیل بالای ایران در عرصه صنایع دریایی و کشتی سازی تأکید کرد: در صورت کسب حمایت‏های لازم صنایع دریایی می‌تواند یکی از بزرگترین بخش‏های صنعت صنایع کشور شود و ایران را به قطب این حوزه در منطقه تبدیل کند.

به گزارش مارین نیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد سعید سیف با اشاره به پتانسیل‌های کشور در حوزه‌های دریایی گفت: صنایع دریایی در کشورمان از دهه 70 وسعت گرفت و در همین مدت کم توانسته دستاوردهای زیادی خصوصا در بخش فراساحل و کشتی سازی کسب کند.

وی با اشاره به وجود حدود 5000 کیلومتر سواحل در کشورمان اضافه کرد: در صورتی که حمایت‏های لازم از این صنایع صورت پذیرد؛ این صنایع ضمن تأمین نیازهای داخلی باعث اشتغالزایی، تربیت نیروی متخصص و جلوگیری از خروج میلیاردها دلار ارز به طور سالیانه از کشور شود.

دبیرستاد توسعه فناوری وصنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به برخی دستاوردهای این صنایع در سال‏های اخیر اشاره کرد و گفت: ساخت کشتی‏های اقیانوس پیما، ساخت و تعمیر سکوهای دریایی، ساخت شناورهای متعدد کوچک و متوسط و انجام تمامی تعمیرات کشتی‏ها توسط متخصصان داخلی از جمله مهمترین دستاوردهای صنایع دریایی در سال‏های اخیر بوده است.

وی همچنین درباره برخی از مشکلات این صنایع تصریح کرد: متأسفانه از صنایع دریایی حمایت درخور و شایسته صورت نگرفته است و خصوصا در بخش تأمین اعتبار، بانک‏ها حمایت‏های لازم برای سرمایه‏گذاری در این بخش را نکرده‏اند. همین امر باعث شده تا این صنایع به بخشی از اهداف از پیش تعیین شده نرسند.

سیف در ادامه بیان کرد: اگر حمایت‏هایی که از صنایع دیگر کشور می‏شود از صنایع دریایی نیز صورت گیرد، شاهد پیشرفت عظیمی در این بخش خواهیم بود که این مهم با توجه به توان علمی و فناوری ایجاد شده قابل تحقق است و در حال حاضر نیز در بسیاری موارد پروژه‏های خوبی در حال اجرا هستند.

ارسال نظر