کد خبر: ۱۹۷۰۹
تعداد بازدید: ۴۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

تست اولیه کشتی ایران- کاشان در شهریورماه

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) را یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی در استان هرمزگان عنوان کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان در حاشیه این بازدید، مجتمع کشتی‌سازی را یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی در استان هرمزگان برشمرد و افزود: این مجتمع توانسته ظرفیت‌های اشتغال بسیاری را در سطح کلان ایجاد کند که باید به طور کامل از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: مجتمع کشتی‌سازی توانسته به توانمندی‌های مناسبی در زمینه ساخت انواع شناور و کشتی‌های اقیانوس پیما و حتی ساخت سکوهای نفت و گاز دست پیدا کند که این دستاوردها با تلاش متخصصان کشورمان محقق شده است.

کدخداپور افزود: باید این ظرفیت مهم بیشتر مورد توجه قرار گیرد و همچنین ما آمادگی داریم مسائل و مشکلات این مجتمع در حوزه کاری مرتبط با خود را پیگیری و رفع کنیم.

همچنین در این بازدید، حمید رضاییان اصل، مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، با بیان اینکه «مجتمع ایزوایکو بزرگترین زیرساخت دریایی کشور است که دولت در آن سرمایه‌گذاری کرده»، گفت: طی 20 سال گذشته حدود 1.5 تا دو میلیارد دلار توسط دولت در این مجتمع سرمایه‌گذاری شده و زیرساخت‌ها و تجهیزات بسیاری در آن ایجاد شده است.

وی ادامه داد: مجموع مساحت مجتمع ایزوایکو 1100 هکتار است و در آن شش شرکت در زمینه‌های مختلف از جمله ساخت شناورهای اقیانوس‏پیما، ساخت سکوهای نفت و گاز و تعمیرات کشتی‌ها و سایر بخش‌های مرتبط فعال هستند.

مدیرعامل ایزوایکو افزود: در زمینه آموزش‌های کشتی‌سازی و تعمیرات نیز مجموعه‌ای بسیار قوی و بهترین‌های کشور در این مجتمع فعالیت می‌کنند و کشتی‌سازی فراساحل با توجه به موقعیت مناسب در کنار آب‌های خلیج فارس یکی از بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سطح کلان است.

رضاییان با اشاره به روند احداث سومین کشتی اقیانوس‏پیمای ساخت ایران در مجتمع ایزوایکو، تصریح کرد: به احتمال فراوان تست اولیه این کشتی در شهریور ماه سال جاری انجام می‌شود و در نیمه دوم سال 93 شاهد به آب‌اندازی سومین کشتی اقیانوس پیمای ساخته شده در کشور خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به ساخت سکوهای نفت و گاز در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران، عنوان کرد: سکوهای فاز 16 پارس جنوبی که یکی از مهمترین فازهای این منطقه است توسط مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در حال ساخت است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناظر
|
Russian Federation
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
0
0
  بابا ..... با این خبرتون. اون بیچاره 3 تا 4 سالی هست که تو آبه....
ارسال نظر