کد خبر: ۱۹۷۶۶
تعداد بازدید: ۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

حفاری اکتشافی در سردارجنگل؛ محور عملیات نفت خزر

بخش عمده عملیات حفاری شرکت نفت خزر در سال گذشته، حول محور حفاری اکتشافی در میدان سردارجنگل با استفاده از سکوی نیمه شناور امیرکبیر بود.

به گزارش مارین نیوز، شرکت نفت خزر در بخش حفاری دریا و خشکی، عملیات گسترده‏ای را در یک سال گذشته دنبال کرده که در رأس آن، فعالیت‏های حفاری اکتشافی در مناطق مرزی سه استان ساحلی گلستان، مازندران و گیلان و حفاری اکتشافی در چاه دوم میدان سردارجنگل بوده است.

بر اساس این گزارش، برگزاری جلسات هماهنگی عملیات حفاری در میدان سردار جنگل، هماهنگی درخصوص مدیریت خدمات جانبی این عملیات، برگزاری جلسات با شرکتهای متعدد در زمینه خدمات مغزه گیری، خدمات گل حفاری، تأمین خدمات سیمانکاری و طراحی دوغاب سیمان، بررسی تعمیر مته و گشاد کننده ها، تأمین نشاسته سیال حفاری و انجام مکاتبات و بررسی پیشنهادهای فنی مربوطه از اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

همچنین اداره حفاری شرکت نفت خزر، پیگیری تأمین وسایل مورد نیاز عملیات حفاری شامل آندرریمر، اسکرپر، مته های حفاری، Sub Sea Well Head ، جداری ٣٠ اینچ و وسایلMWD و وسایل مانده یابی و تجهیزات مورد نیاز را جهت راندن جداری ١٦ اینچ انجام داد و مناقصات را در خصوص خدمات جانبی عملیات حفاری و راهبری سکو برگزار کرد.

هماهنگی و انجام اقدامات لازم جهت تعمیر و سرویس تجهیزات از دیگر فعالیت‏های اداره حفاری شرکت نفت خزر در سال گذشته بود به طوری که دریافت قطعات شیر فورانگیر (BOP) و برطرف کردن نشتی  Coflex های خطوط کاهنده و مهار چاه (choke & kill lines) و انجام تستهای مکرر و تعمیر شیرهای فورانگیر و تعمیر و سرویس آندرریمرها و مته های مستعمل در دستور کار این اداره قرار گرفت.

این در حالی است که اداره حفاری شرکت نفت خزر، گزارش‏های مربوط به حفاری در میدان شاه دنیز را نیز جهت بهره‏گیری از تجربیات حفاری در مناطق مشابه بررسی کرد.

پارسال، دو موقعیت حفاری نیز در ساختارهای شناسایی شده در استان گلستان که منطقه مرزی با ترکمنستان است، پیشنهاد شد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
M.H.KH
|
Russian Federation
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
0
0
  BP سکوی حفاری راه افتاد!!! من که فکر نمی کنم
ارسال نظر