کد خبر: ۲۰۰۸۳
تعداد بازدید: ۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

آمادگی ساخت کشتی در کارخانه دریای خزر/ گفتگو با رضا عبدالمجید

مدیر کارخانه دریای خزر شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) آمادگی این کارخانه را برای ساخت کشتی‏های نفتکش 7000 تنی و شناورهای حمل کالا جهت فعالیت در این دریا را اعلام کرد.

رضا عبدالمجید که به‏تازگی به مدیریت کارخانه دریای خزر (صدرای نکاء) منصوب شده، به خبرنگار مارین نیوز گفت: با توجه به حضور نیروهای متخصص، مهندسین و کارگران ورزیده و ماهر و وجود دستگاه‏ها و ماشین‏آلات این کارخانه ظرفیت بالایی برای ساخت انواع کشتی دارد که در حال حاضر، بطور کامل از آن استفاده نمی‏شود.

وی با بیان اینکه «اقدامات وسیعی در زمینه تأمین منابع مالی پروژه‏های ساخت کشتی در کشور در حال انجام است»، توضیح داد: وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع دریایی آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده‏اند.

عبدالمجید افزود: با توجه به نیاز کشور به ایجاد ناوگان بزرگ حمل کالا و فرآورده‏های نفتی در دریای خزر، ساخت این کشتی‏ها در دستور کار کارخانه دریای خزر قرار دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر، 400 نفر نیرو در این کارخانه مشغول به کار هستند که در صورت دریافت سفارش ساخت کشتی‏های نفتکش و حمل کالا، این تعداد ظرف مدت شش ما تا یکسال می‏تواند به 1000 نفر برسد.

مدیر کارخانه دریای خزر شرکت صدرا با بیان اینکه «در حال حاضر دو شناور 60 متری به سفارش شرکت نفت خزر در این کارخانه در حال ساخت است»، از مسؤولان این شرکت بابت حمایت کامل از صنعت کشتی‏سازی کشور قدردانی کرد.

عبدالمجید همچنین اعلام کرد: شناور چندمنظوره کاسپین 3 در مرحله تحویل موقت قرار دارد که پس از تکمیل، تحویل نهایی کارفرما خواهد شد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
یک دوست
|
Russian Federation
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
0
0
  ضمن احترام به جناب آقای عبدالمجید: درمورد این نظریه ایشان ذکر دونکته را لازم دیدم بیان کنم اول اینکه جناب آقای مهندس عبدالمجید، افراماکس را که اینهمه از آن یاد میکنند الان کجاست؟ چند وقت از ساخت آن گذشته ولی هنوز کارفرما بدلایل فنی مختلف آنرا تحویل نمیگیرد؟ شما اگر همت داشتید افراماکس را به سرانجام میرساندید بعد آستینها را برای پروژه های دیگر بالا میزدید. دوم اینکه تنها چیزی که از تجربه 20ساله من و شناخت از شما مشخص است اینکه مطمءنا و یقینا قصد حضور و رونق بازاری جدید به نفع شرکتهای کره ای هستید و این امر نیز به بهانه های مختلف براحتی انجام میپذیرد. مطمءنا در آینده ای نه چندان دور حضور پرسنل کره ای را در یارد نکا به نظاره خواهیم نشست. باآرزوی موفقیتتان
وای بحال دشمن
|
Russian Federation
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
  شماها دانشمندان کارشناس مهندس جز سیاه و منفی چیزی هم میبینید ، تشویق در دایره معارفتون معنایی داره؟! بجای توجیح و تجزیه تحلیل های سیاه ، بفکر تربیت وجدانهای بخواب رفتمون باشیم ، عمرمون زیاد نیست بچه های گنده...! یکم از وجدان آلمانیها چیز یاد بگیریم... که توی برلین خراب شده دنبال دکتر حسابی فرستاده بودن که توی زندان ، دیکشنری پشتو به آلمانی ، بنویسن..
صدراي غريب
|
Russian Federation
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
  در پاسخ انتقاد يک دوست: برادر عزيز اطلاعات غلط به شما دادن. کشتي افراماکس در اسفند 91 آماده اعزام به دريا براي انجام ازمايشات دريايي و سپس تحويل به کارفرما بود که به علت مشکلات نحريم کارفرما صرفنظر نمود و برنامه لغو شد و تا کنون نيز علي رغم پي گيري ها زياد از طرف دولت جديد و مديران صدرا نتيجه اي حاصل نشده است. بالطبع کشتي در اين مدت که داخل آب بوده دچار يک سري ايرادات جزيي شده که جزو مشکلات دوره گارانتي مي باشد و قابل حله . مشکل اصلي فعلا تحريمه که تقصير برادر محمود و دوستاش بوده و گريبان گير همه صنايع کشور شده که اميدواريم مرتفع بشه. در ضمن صنعت کشتي سازي جزو صنايع مادر محسوب مي شه که در صورت فعال شدن ساير صنايع را دنبال خودش رشد مي ده. اين جور نيست که کشتي را از صفر تا صد خودمان بسازيم. دوره اين کارها و طرز تفکر ها گذشته . با تشکر صدراي غريب
هم وطن
|
Russian Federation
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
0
0
  60 متری کجاست؟
حسن کچل
|
Russian Federation
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
0
0
  من مطمئنم عمو رضا موفق میشه. مهم استفاده از نیروی کره ای یا افغانی نیست مهم تموم کردن پروژه با قیمت و زمان مشخصه که مطمئنم می تونه انجامش بده.
حسین
|
Russian Federation
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
0
0
  با سلام کدام شناور 60 متری تو کارخانه دریای خزر در حال انجام است ما که تو این کارخانه از شناور 60 متری چیزی ندیدیم از همان ابتدا ملت رو سرکار نزارین تو کارخانه دریای خزر از ساخت 60 متری هیچ خبری نیست
تازه مسلمان
|
Russian Federation
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
0
0
  سلام مگه ما بسیجیان صنعت دریایی ومخصوصا بسیجیان منطقه که اگثرا از تخصص وتجربه کافی برخورداریم می گذاریم از نیروی کره ایی وچینی وتایوانی در یارد صدرا استفاده شود .زهی خیال باطل که جوانان ما بیکار ویا اخراج شوند وشما از خارج نیرو بیاورید.کدام شیر پاک خرده ایی چنین کاری را جرات خواهد کرد در منطقه شمال ان هم کارخانه نکا انجام دهد . ما تهدید نمی کنیم بلکه می گوییم با منطق عمل کنید والسلام
علی
|
Russian Federation
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
0
0
  در حالیکه این کارخانه در بهشهر است کارکنان ات از شهرهای مجاور هستند که جای تاسف دارد. امیدواریم مدیر جدید برای احقاق حقوق این شهر با این نرخ بیکاری بالا اقدامی کند
ارسال نظر