کد خبر: ۲۰۱۵۱
تعداد بازدید: ۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

تعمیر یک کشتی در انزلی طی 7 ماه

مدیرعامل سرویس های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پایان تعمیر کشتی وفا 2 در کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر گفت: با حمایت های امیر فرماندهی نیروی دریایی و رویکرد مثبت ارگانهای دریایی سال 94 اوج شکوفایی این کارخانه در گیلان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه «ایجاد این کارخانه کشتی سازی و تعمیرات کشتی علاوه بر افزایش ایمنی کشتی های ایرانی در دریای خزر، موجب صرفه جویی ارزی قابل توجهی برای کشور و اشتغالزایی در گیلان است»، افزود: این کارخانه هم اکنون آمادگی پذیرش پنج فروند کشتی را دارد و زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه کار نیز موجود است.

امیر دریادار بهزادفر با تاکید بر اهمیت صنایع دریایی و لزوم حمایت بانک ها، بخش خصوصی و جامعه دریانوردی برای توسعه این صنعت تأکید کرد: کارخانه کشتی سازی شهدای هفتم آذر انزلی توان ساخت کشتی های باری، تفریحی و حتی فایبر گلاس را در ابعاد مختلف دارد.

وی با اشاره به انجام عملیات خروج از دریا و تعمیر (داکینگ) کشتی وفا 2 افزود: این کشتی بزرگترین کشتی می باشد که در سواحل ایران و با روش بالشتک هوا ، بیرون از آب کشیده شده است.

به گفته امیر دریادار بهزادفر، این کشتی 90 متری با عرض 13 متر و آبخور چهار و دو دهم متر با 42 سال سن، تحت پرچم ایران قابلیت حمل سه هزار تن بار را دارد و از سال ها پیش تحت پرچم ایران در حال فعالیت در زمینه حمل و نقل کالاهای عمومی بوده است.

وی با اشاره به فعالیت 110 نفر در این کارخانه افزود: تاکید امیر فرماندهی استفاده از جوانان خوب و ارزنده و متخصص گیلان است.

وی یادآور شد: پس از اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت کارخانه ، کشتی وفای 2 که نیاز به تعمیرات داشت با استفاده از بالشتک های هوا به خشکی کشیده شد .

امیر دریادار بهزادفر با اشاره به اینکه «کار تعمیر کشتی حدود هفت ماه به طول انجامید»، افزود: قریب 100 تن ورق های کشتی عوض شد و بسیاری از خواسته های مالک در خصوص برخی جابه جایی ها، سبک سازی ها و اقدامات روی پروانه و تعمیرات لازم صورت گرفت.

وی با اشاره به وجود کارخانه کشتی سازی شهید تمجیدی با مشارکت نیروی دریایی تصریح کرد: محدودیت های فضای شهید تمجیدی ما را بر آن داشت که در فضای دیگری سرمایه گذاری کنیم .

به گفته وی ایجاد چنین محوطه ای برای تعمیر و ساخت کشتی اکنون بالغ بر200 میلیارد ریال هزینه می برد.

وی با اشاره به اینکه «اغلب نیروهای شاغل از عقبه تکنیکی نیروی دریایی جمهوری اسلامی هستند»، از عملکرد گروه، ابراز رضایت کرد.

مدیرعامل سرویس های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه «برای آوردن سوله از جنوب مجوزهای لازم اخذ شده»، در ادامه ابراز امیدواری کرد با حمایت امیر فرماندهی نیروی دریایی این مجموعه کشتی سازی از فضاهای مسقف بیشتری برخوردار شود .

امیر دریادار بهزاد فر با بیان اینکه «انتظار داریم در آینده نزدیک میزبان مسئولان باشیم»، یادآور شد: حمایت دریانوردان و جامعه دریانوردی را برای ادامه کار نیاز داریم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
H.Z
|
Russian Federation
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
0
0
  عرض سلام و ادب دارم خدمت کلیه دوستان همکاران و اساتید بزرگواری که این مطلب و کامنت های اون رو میخونند. اجازه میخواستم که راجع به کامنت های محبت آمیز دوستان یه سری مطالب رو به آگاهی شون برسونم شاید راه راست و واقعیتهای موجود براشون مشخص بشه و اینطور خصمانه مطلب ننویسند. گوش شنوا و چشم بینا به دنبال واقعیتها باز هستند لطفا واقعیتها رو بگید همونطوری که وجود داشتند به قول مرحوم منوچهر نوذری میگفتند که اونی که تو فیلم بود رو بگید نه اونی که دلتون میخواد القا گنید و احتمالا منافع شخصی تون تو گفتار و نوشتار وجود داره با اجازه بزرگترا عرض کنم که: 1-بله کارخانجات کشتی سازی شهدای هفتم آذر همونجایی است که طی قراردادی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (همان پرسنلی که در اولین روزهای جنگ ایران و عراق تونستند نیروی دریایی کشور متخاصم عراق رو که به جدیدترین تسلیحات مجهز بودن در داخل کانال اصیلشون زمین گیر کنند و تا پایان جنگ نتونند تکون بخورند و نیروی دریایی آمریکا به کمکشون شتافت که در رویارویی قهرمانانه دریادلان با اونها شهدای عزیزی رو هم تقدیم رهبر معظم و مردم عزیزمون کردیم و حالا این کارخانه به نام و یاد اونها متبرک شده) با صنایع دریایی شهید تمجیدی (که 49درصد از سهامش، سهام صنایع دریایی شهید تمجیدی رو عرض میکنم متعلق به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هست )مقرر شد که اجازه داشته باشند یک فروند شناور داک شناور 2000 تنی رو طی مدت تقریبا 2ساله در اون محل بسازند و به ازای این همکاری ، زیر ساختهای که مقادیر و آحادش هم مشخص شده بود که باید دارای چه شرایطی باشه رو پس از اتمام کار به نداجا تحویل بدند که کوتاهیهای زیادی تو این توافق به عمل آومد ولی به هر تقدیر با کاستیهای که اگر کسی مشتاق باشه با جزئیات دقیق قابل ارائه هستند به زور ازشون بازپس گرفته شد که مدیریت اسبق اون صنعت کارشکنیهای زیادی در این مسئله داشتند(از جمله تخریب کامل تاسیسات برق و روشنایی و پمپها و چاهها و ....) و اون زیر ساختها فقط برای به آب دادن یک شناور به اون شکل و فرم بوده است نه از آب گیری شناورهای تجاری که اگر کسی فقط یک کم اطلاع از این مقوله داشته باشهفرق زمین تا آسمون این دو تا عملیات رو متوجه میشه 2-شناور وفا 2 از 23 اسفند 92 و با همت و بزرگ منشی مالک اون شناور که به حق ، حق بزرگی به گردن پرسنل شاغل تو اون یارد دارن، (ایشون اعلام کردند که به خاطر ایجاد اشتغال برای جونهای بیکار شهرستان بندر انزلی متقبل میشند که اینکار رو انجام بدند)ضمنا اون موقع وینچ ها راه اندازی نشده بودند و به خاطر شرایط اضطراری پیش آمده برای شناور و با همدلی مالک و اجازه مقامات ذیربط به صورت اضطراری انجام شد. در مورد پاره شدن لب بالایی یکی از کارگران هم اینکار پس از پایان کار اتفاق افتاده بود و در موقع پاره شدن سیم بکسل نبوده بلکه در موقع جا انداختن سیم بکسل داخل قلاب جرثقیل بوده که اگر کمی بیشتر دقت میکردند این اتفاق پیش نمیامد شایان ذکر هستش که ایشون هم خسارت کاملشون رو از بیمه پارسیان دریافت کردند. و خدا رو شکر هم اکنون در صحت و سلامت تو کارخانه مشغول به کار هستند. 3-در مورد ضد و بند که دوست گرامیمون اعلام کردند باید عرض کنم که اولا درست املایی زد و بند هست نه ضد و بند لطفا دیکته و انشا تون رو یک کم تقویت کنید دوما نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اینقدر افتخار داره که نیازی به این مسایل نداشته باشه و اینکارهایی که عنوان کردید شایسته و سزاوار شماست که در پس این فراکنی ها حتما هدف خاصی رو براتون فراهم میاره.ضمنا توافقاتی که به عمل آمده برای اشخاص و پیمانکارانی مضر بوده که در پی عملکرد نادرست مسئولین سابق داشتند درآمدهای ناحلالی رو از اون محل با ارزش و ارزشمند کسب میکردند وبا قیمتهای بالایی که از محل بیت المال دریافت میکردند شرایط دشواری رو برای آن صنعت محترم ایجاد کرده بودند و برابر هماهنگی به عمل آمده همکاری کارخانجات شهدای هفتم آذر نداجا با صنایع دریایی شهید درویشی در پی یک تفاهم نامه کاملا دو طرفه و در جهت سود طرفین با انعقاد یک تفاهم نامه رسمی است که با اطلاع امیر ریاست محترم سازمان صنایع دریایی و امیر فرماندهی محترم نداجا بوده است . ضمنا همینطور که گفتید ریاست محترم جدید و وقت صنایع شهید تمجیدی از پرسنل توانمند و غیور و درادل نداجا بودند که به وسازمان صنایع دریایی منتقل شدند و در حال حاضر جزو پرسنل آن سازمان محترم محسوب میشند و دارند مدیریت جهادی رو به نمایش میزارند 4-خیلی از کارگران و نفرات فنی که الان ادعا می کنیم جوانند و کار بلد در تمجیدی جزو نیروهای پیمانکاری بودند که به دلیل مشکلات ذکر شده تعدیل و بیکار شده بودند که همه آنها دارای خانواده و زن و فرزند بودند حالا اگر ما اشتباه کردیم نذاشتیم بیکار بمونند که خوب ملت قضاوت کنند که هدف شما از ابراز این مسائل چی هستش؟ شایان ذکر میدونم که بگم از آبگیری و تعمیرات نیمه اساسی و به آبدهی کشتی وفا 2 با همکاری همین پرسنل عزیزمون که شما اونها رو بی فایده معرفی کردیدانجام شده. البته اون کمک جوشکار تمجیدی که رئیس امور اداریمون شده رو لطفا معرفی کنید تا ما بشناسیمشون، چون رییس امر اداری مون کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی داره که مدرکشون هم قابل ارائه هست و خودشون هم خدا رو شکر حی و حاضرند تشریف بیارید یه چای و شیرینی با هم صرف کنیم. 5-اعلام فرمودید "یارد هفت آذر جهت ساخت و به اب اندازی داک استفاده شد و اصلا جهت ایجاد یک کشتی سازی مناسب نیست، چون اون منطقه اصولا ساحل داره"، اشکال نداره بفرمایید اگر جایی که ساحل نداره مناسب برای کشتی سازی هستش ما بریم یه جایی مثل کویر یزد و کویر لوت یا جنگلهای سراوان کشتی سازی دایر کنیم بفرمایید تا اساتید بدونند و اگر فرمایش شما رو تایید کردند ما انجام بدیم 6- فرمایش فرمودید" فرایند داکینگ هم توسط تیم زبده شهید موسوی که سابقه طولانی استفاده از بالشتک رو دارن انجام میشه"، مدارک مستند و مستدلی داریم که فرمایشات گوهر بار جنابعالی رو کلا رد میکنه. ما فقط برای بار اول از صنعت محترم شهیدموسوی بالشتک قرض کردیم که با وضعیت اسفباری که اون بالشتکها داشتند کار داکینگمون طول کشید و مشکلاتی که زحمت کشیدید بزرگنمایهای لازم رو انجام دادید و در حال حاضر تعداد لازم بالشتک نو و آماده به کار خریداری کردیم که سهولت لازم رو تو انجام عملیات آنداکینگ شاهد بودیم و از مساعدت و پشتیبانیهای امیر فرماندهی محترم نداجا و امیر مدیریت محترم سرویسهای حمل و نقل نداجا و امیر فرماندهی فنی محترم نداجا و ....سپاسگذاریم 7-کارخانجات شهدای هفتم آذر نداجا حدود 5 هکتار مساحت داره که جا برای بیشتر از این تعداد اعلام شده هم خواهد داشت اگر زحمت بکشید با یه دو دو تای ساده میتونید اینمطلب رو متوجه بشید چرا راه به این درازی و گوگل ارت که دیر به دیر هم آپدیت میکنه ؟ عرض کردم تشریف بیارید در خدمت تون باشیم یه جای یا شربت و شیرینی در خدمتتتون باشیم و زحمت یه متر نواری 50 متری بریم متر کنیم من مجددا از شما دعوت میکنم تشریف بیارید اینطرف پل و با هم آشنا بشیم مطمئن هستم که مطالبی که فرمودید از کم اطلاعی و اطلاعات غلطی هست که به شما داده شده 8-خدمت عزیزتون عرض کنم که در مورد قیمت دادن کارخانجات شهدای هفت آذر، ما قیمتمون اونقدر که شما فرمودید پایین نیست بلکه پیمانکاران عزیز و قدرتمندی که فرمودید خرج و برجشون اینقدر زیاده که با قیمتهای آنجنانی هم نمیتونند از پسش بر بیاند که البته مدیریت جدید محترم در پی اصلاح این مسئله هستند وما هم برابر تفاهم نامه ، با ایشان تمام همت خودمون رو بکار بستیم و تا به حال نیز بنا بر اعلام خودشون به شکر خدا رو سفید بودیم و از مساعدتهای ایشون هم در خصوص استفاده از توانمندیهای صنعت در جهت منافع طرفین استفاده لازم رو کردیم و با همبستگی که شکل گرفته انشاا... روز به روز طرفین به نتیجه مورد نظر(برد برد)خواهند رسید، البته اگر شما دوست و همکار عزیزمون مشگلی نداشته باشید و موافق باشید. در آخر هم از صبر و حوصله کسانیکه الطفات داشتند و تا اینجا نوشته های این حقیر رو مطالعه کردند سپاسگزارم و آماده ارائه مستندات و مدارک مستدل در خصوص مطالبی که نوشتم هستم به امید شکوفایی بیشتر صنعت دریا در مملکت اسلامی مون با همکاری و همدلی کلیه دست اندرکاران و متخصصین دریایی
گیلوَن انزلی
|
Russian Federation
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
0
0
  با عرض سلام و خسته نباشید خدمت پرسنل و مدیریت زحمتکش کارخانجات کشتی سازی شهدای هفتم آذر بابت تلاشهاشون. خدا به همتون قوت بده و روز به روز تو مسیر کاری تون پیشرفت داشته باشید .
M.H.KH
|
Russian Federation
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
0
0
  1- شهدای هفت اذر همون جایی که توش داک 2000 تن رو تمجیدی ساخت و زیرساختها رو از ابتدا ایجاد کرد 2-وفا 2 از اسفند 92 در حال داکینگ بود، به دلیل عدم تخصص نیروی دریایی کشتی کاملا اریب به ساحل داکینگ شد، اونم با تراکتور و وینچ و بالشتک چون کف تخت بود، حتما یادشون نرفته که موقع داکینگ سیم بکسل پاره شد و خدای شکر تنها لب بالایی یکی از کارگرا پاره شد 3-متاسفانه ضد و بندهایی که نیروی دریایی با شهید تمجیدی داشته خیلی از پیمانکارهای اونجا رو بیکار کرده چون رییس جدید تمجیدی هم نیروی دریاییچیه 4- خیلی از کارگران و نفرات فنی که الان ادعا می کنید جوانند و کار بلد در تمجیدی و جز نیروهای پیمانکاری بودند که به دلیل مشکلات ذکر شده تعدیل و نفرات برجسته حفظ شدند و نیروهای فنی هم اصولا افرادی بودند در حد متوسط و رو به پایین وگرنه کمک جوشکار پیمانکار تمجیدی نمی رفت رییس اداری هفت اذر نمی شد!!! 5- یارد هفت آذر همونجوری که ذکر شد جهت ساخت و به اب اندازی داک استفاده شد و اصلا جهت ایجاد یک کشتی سازی مناسب نیست، چون اون منطقه اصولا ساحل داره 6- فرایند داکینگ هم توسط تیم زبده شهید موسوی که سابقه طولانی استفاده از بالشتک رو دارن انجام میشه 7-یارد هفت اذر اصلا قادر به جا دادن 5 کشتی همانند وفا 2 نیست اینو می تونید از گوگل ارت ببینید 8-قیمت دادن هفت اذر در مناقصه ها به قدری پایینه که دیگران رو در ابهام فروبرده که از لحاظ مالی چگونه و از لحاظ فنی هم که مشخصه قدرتشون به مراتب پایینتر از پیمانکارهای وزرات دفاع است همه رو که کنار هم بزاریم می تونیم به سادگی متوجه بشیم که چه جوری پروژه می گیرن تو هفت اذر
mirzaei
|
Russian Federation
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
0
0
  6-7 ماه اون هم واسه تعمیرات زیر آبی فکر نمی کنید تبلیغ کردند ندارده ؟ این حجم کار باید حداکثر در 2-3 هفته انجام بشه ضمنا یارد فوق یارد ساخته نه تعمیرات اگر نه تمام سواحل دنیا که یه سوله داشته باشند می شوند یارد تعمیرات ....
M..
|
Russian Federation
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
0
0
  شهدای هفتم آذر همون جایی که تونست نشون بده با وجود کمترین امکانات میتونه بزرگترین کارهارا انجام بده با توجه به کامنت MH KH به صراحت میشه تشخیص داد که از زبان یک گارگر ساده نوشته شده که هیچگونه هیچگونه صلاحیت و درک فنی ندارد کارهای غیر ممکن به تلاش وتمرکز بیشتری نیاز دارند.اما وقتی انجام میشوند پاداشی بزرگ حاصل میشود.ممکن است نتوانید به هر چه دوست دارید دسترسی پیدا کنید اما وقتی انجام میشوند هرگز با انجام دادنش موفق نمی شوید
N
|
Russian Federation
|
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
0
0
  تبریگ میگم به همتون واقعا جای تشکر و قدر دانی داره واقعا خسته نباشید
یه دوست
|
Russian Federation
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
0
0
  باسلام بنظرم کار بسیار بزرگی تو کارخانجات کشتی سازی شهدای هفتم آذر انجام شده. اون روزهایی که مدیر بزرگوار و توانمند کارخونه در حال بالا آوردن کشتی بود خیلی داشتن از غصه دق میکردن و برای روحیه دادن به خودشون میگفتن که ما میدونیم که کشتی داکینگ نمیشه و یا اینکه یدک کش باید بیاد و ببردش. ولی هم دیدیم که کشتی به یاری حق تعالی مثل پر کاه بالا اومد ، تعمیراتش هم با کیفیت بسیار بالا انجام شد و به آب اندازیش هم در کمتر از 1 روز انجام شد. دیگه کار بررگ به چی باید گفت دمشون گرم دست همشون درد نکنه باعث افتخار انزلین عملکرد مدیریت کارخانجات کشتی سازی شهدای هفتم آذر نداجا (جناب ناخدایکم مهندس حسین زندیان) در تعمیرات و تجهیز کارخونه مصداق بارز مدیریت جهادی بود. الان که کشتی تعمیراتش تموم شده و تمامی نظرات معطوف به آب اندازی موفق کشتی هست نباید یه مسئله مهم رو فراموش کنیم ، اونم اینه که همزمان با تعمیرات کشتی رئیس توانمند مجموعه ، کارخونه هم تجهیز کرد ، مدیریت جهادی یعنی این. نکته مهم در مورد کارخانجات کشتی سازی هفتم اذر اینه که این مجموعه پتانسیل بسیار بالایی برای پیشرفت داره بخصوص از لحاظ زمین و گسترشش از طرفین. پیشنهاد میکنم عزیزان نظرات رو با انصاف بنویسن و موفقیت های بزرگ اون مجموعه رو بخاطر چند تا مسئله ساده و پیش پا افتاده شهید نکنن. یاعلی
ارسال نظر