کد خبر: ۲۰۳۲۸
تعداد بازدید: ۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

صدرای بوشهر کشتی‏سازی را از سرگرفت

مدیر منطقه جنوب شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر گفت: با ورود سه فروند شناور تعمیراتی از کشور ترکیه به حوضچه خشک جزیره صدرا در بوشهر، فعالیت این شرکت در زمینه تعمیر و ساخت شناور از سرگرفته شده است.

به گزارش مارین نیوز، محمد لیراوی در گفت‏وگو با خبرنگاران افزود: حوضچه خشک کارخانه جزیره صنعتی صدرا با 300 متر طول، 50 مترعرض و 12 متر ارتفاع امکان تعمیر انواع بارج، کشتی‏های باری، بارج‏های جرثقیل دار و یدک کش با ظرفیت 150 هزار تن را دارد.

وی اعلام کرد: اکنون سه فروند شناور مربوط به شرکت خصوصی کشتی سازی ترکیه در حوضچه خشک جزیره صنعتی صدرا شامل یک فروند بارج چرثقیل‏دار (کرن بارج) دو هزار و 500 تنی با 85 متر طول، یدک‏کش جابه جایی سکوهای فراساحلی با 70 متر طول و یدک کش معمولی با 50 متر طول برای تعمیرات پذیرش شده است.

مدیر منطقه جنوب شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر گفت: پیش‏بینی می‏کنیم با توجه به حجم فعالیت‏هایی که وجود دارد کار تعمیرات این شناورها یک و نیم تا دو ماه آینده به پایان برسد.

لیراوی با اشاره به از سرگیری فعالیت شرکت صدرا در بوشهر بیان کرد: در چنین شرایطی برای اشتغال زایی در استان و رونق هر چه بیشتر شرکت صدرا که سرمایه و ظرفیتی مهم برای استان بوشهر و کشور است، می‏طلبد شرکت‏های داخلی و به ویژه مالکان شناورهای دولتی نیز از ظرفیت صدرا استفاده کنند.

وی با یادآوری اینکه «حوضچه خشک کارخانه صدرا امکان تعمیر و پذیرش کشتی‏های حمل کالای عمومی و نفتکش‏های بزرگ را دارد»، افزود: ساخت شناور بارج FLB-124 برای حمل و نصب سکوهای دریایی، شناور لوله‏گذاری در دریا PLB-132 و ساخت چهار فروند نفتکش 113هزار تنی افراماکس به سفارش کشور ونزوئلا در این کارخانه در دست اجراست.

وی بیان کرد: تعمیرات کشتی‏های مختلف شامل انواع شناورهای حمل کالا، یدک کش و بارج از دیگر فعالیت‏های مهم این حوضچه است.

سرمهندس شرکت کشتیرانی صادق اوغلو ترکیه‏ای که یکی از بزرگترین شرکت‏های نجات کشتی‏های غرق‏شده و دارای بزرگترین داک شناور دنیا است، گفت: تاکنون 80 کشتی در آب‏های عراق بیرون کشیده و برای ادامه فعالیت‏ها اکنون وارد آب‏های ایران شده ایم.

حقی تک جوی افزود: شرکت کشتی صدرا در ایران یکی از بزرگترین کشتی سازی‏های منطقه است که در زمینه ساخت و تعمیرات شناورها فعالیت می‏کند.

وی اضافه کرد: با توجه به تحقیقاتی که انجام شده ضمن تعمیر شناورهایمان به دنبال توسعه همکاری‏ها در آینده با شرکت صدرا هستیم.

تک جوی یادآور شد: صدرا یکی از مجهزترین کشتی سازی‏هایی است که جرثقیل ثابت، دروازه‏ای، سی ان سی ماشین و برش‏های اتوماتیک و بقیه تجهیزات مورد نیاز برای ساخت کشتی‏های بزرگ از قابلیت‏های بالای آن است.

وی ادامه داد: با تأمین یکسری امکانات جزیی، صدرا می‏تواند بعنوان یکی از شرکت‏های معتبر در امر کشتی‏سازی و تعمیرات به شمار رود.

تک جوی گفت: شرکت صنعتی صدرا در زمینه تعمیر کشتی هم قابلیت بزرگی دارد که با تجهیزات بیشتر و تأمین یک سری امکانات توانایی تعمیر کشتی‏ها را دارد.

فعالیت شرکت صدرا در بوشهر بیش از یکسال است که دچار رکود شده بود، طوری که این شرکت بخشی از کارگران خود را تعدیل کرده است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهندس
|
Russian Federation
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
0
0
  اینگونه کارها حکم قرص مسکن را دارند ، باید فکر اساسی و پایدار برای صدرا نمود. نزدیک به دوسال است که ما در شرکت صدرا بلاتکلیفیم. زمان آن رسیده که مالکین جدید و دولت تصمیمی جهت صدرا اتخاذ نمایند.یکی از صدراییان
اخراجی
|
Russian Federation
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
0
0
  واقعا دسته شما درد نکنه فقط یه فکریم برای تصفیه با کارگرایی که گروه گروه اخراج کردین باشین که یه وقت مشغول( ذومبه) نشید با تشکر
ali
|
Russian Federation
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
0
0
  خوب بود ابعاد این کشتی ها !!!رو اعلام می کردید یک بارج که این حرف ها نداره عزیزم اونجا یه روزی افراماکس می ساختند.
ارسال نظر