کد خبر: ۲۰۳۵۳
تعداد بازدید: ۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

آب اندازی کشتی 1500 تنی با بالشتک هوا

نخستین کشتی تعمیر شده در کارخانه کشتی‏سازی شهدای هفتم آذر نیروی دریایی ارتش، با تلاش مهندسان و کارکنان این کشتی‏سازی در منطقه حسن رود انزلی به آب انداخته شد.

به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل سرویس‏های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش دراین‏باره گفت: تعمیرات کشتی 1500 تنی وفا 2 طی هفت ماه با نظارت مؤسسه رده بندی ایرانیان پس از انجام 300 مورد تعمیرات با هزینه حدود 16 میلیارد ریال خاتمه یافت.

امیر دریادار محسن بهزادفر با اشاره به اینکه «این نخستین بار است که عملیات از آب گیری و به آب دهی یک کشتی دارای این اندازه با استفاده از بالشتک‏های هوا صورت گرفته»، خاطرنشان کرد: با انجام تعمیرات، در حال حاضر این کشتی می‏تواند تا پنج سال به راحتی به فعالیت دریانوردی بپردازد.

وی یاداور شد: نیروهای فنی، کارکنان و تیم‏های غواصی با استفاده از دو فروند یدک کش منطقه چهارم نیروی دریایی و سایر تجهیزات کار کشیدن کشتی به درون آب را انجام دادند.

بهزادفر افزود: کشتی پس از به آب‏دهی در دریا توسط تیم‏های فنی، مورد ارزیابی‏های لازم قرار می‏گیرد و به طور کامل به مالک تحویل داده می‏شود.

وی در خصوص تعمیرات انجام شده گفت: مهم ترین نگرانی مالک وضعیت بدنه کشتی بوی‍ژه بدنه زیر آب بود و ما خودمان را برای انجام 150 مورد تعمیرات آماده کرده بودیم؛ ولی پس از به خشکی آوردن کشتی متوجه مشکلات شدیم و 300 مورد تعمیرات انجام دادیم.

بهزادفر توضیح داد: بدنه کشتی در زیر آب باید هشت تا 9 میلی باشد ولی بدنه این کشتی در برخی نقاط به دو میلی رسیده بود، از این رو به جای 10 تن، 100 تن تعویض ورق صورت گرفت و لنگرها، زنجیرها، دوارها، بالاست‏ها (مخازن آب) و بخش‏های دیگری مورد تعمیر قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: کشتی‏سازی شهدای هفتم آذر مجوز فنی خود را از مؤسسه رده بندی ایرانیان گرفته و برای دریافت مجوز مؤسسه رده‏بندی آسیا نیز اقدام کرده و برای ادامه، نیاز به اخذ مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی داریم که مدارک را ارسال کرده و امیدواریم تا پایان آبان ماه جاری مجوزهای لازم را دریافت کنیم.

مدیرعامل سرویس‏های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: به طور متوسط 100 نفر به مدت شش ماه روی این کشتی کار کرده اند و افتخار ما این است که می‏گوییم کلاس نیروی دریایی است.

وی در ادامه از ابراز تمایل تعدادی از مالکان کشتی‏ها از جمله کشتیرانی دریای خزر برای انجام تعمیرات کشتی‏هایشان در این کارخانه خبر داد.

بهزادفر با اشاره به اینکه «بسیاری فکر می‏کردند تعمیرات کشتی باید به شکل سنتی روی آب صورت بگیرد»، گفت: ما نشان دادیم که به این شیوه نیز می‏شود کار کرد و تعمیر و به آب اندازی این کشتی موجب می‏شود مالکان به اعتماد برسند که سرمایه شان را به ریسک نگذاشته اند.

وی با اشاره به حمایت فرمانده نیروی دریایی ارتش از فعالیت این کارخانه گفت: ایشان در دیدار اخیر خودشان بر لزوم ایمنی فعالیتها تاکید بسیار کردند و ما نیز تمام توان خود را در این زمینه انجام خواهیم داد.

مدیرعامل سرویس‏های حمل و نقل نیروی دریایی ارتش در خاتمه با اعلام آمادگی برای انجام تعمیرات اساسی در کارخانه کشتی‏سازی شهدای هفتم آذر انزلی تأکید کرد: برای توسعه این کارخانه به جد تلاش می‏کنیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
M.H.KH
|
Russian Federation
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
0
0
  2/3 قیمت کشتی فقط تعمیرات کردن. ایشالله کشتی بعدی رو اوراق کنین.
ارسال نظر