کد خبر: ۲۰۵۱۲
تعداد بازدید: ۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

آمارهای خواندنی از احداث اولین حوض خشک بندرعباس

مدیر پروژه ساخت حوض‏های خشک تعمیر و ساخت کشتی بندرعباس در شرکت عمران ساحل، از شرکت‏های تابعه قرارگاه خاتم، ابراز امیدواری کرد با نصب جرثیق‏های دروازه‏ای امکان بهره‏برداری از حوض نوسازی مجتمع عظیم گسترش هرمز به‏زودی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مارین نیوز، علیرضا محمدی امروز در جریان بازدید شرکت‏کنندگان شانزدهمین همایش صنایع دریایی از تأسیسات بندری و کشتی‏سازی غرب بندرعباس گفت: این جرثقیل‏ها می‏تواند 1000 تن بار را در دهنه 160 متری خود جابجا و بر روی کشتی در حال ساخت نصب کند.

وی طول خارجی حوض نوسازی مجتمع عظیم گسترش هرمز را 491 متر، عرض خارجی 94 متر، طول داخلی 475 متر و عرض داخلی آن را 80 متر با عمق مفید 13 متر اعلام کرد و آن را بزرگترین حوضچه خشک ساخت کشتی در خاورمیانه دانست.

محمدی با اشاره به آغاز بهره‏برداری از حوض خشک تعمیرات کشتی از هفته گذشته گفت: امکاند تعمیر کشتی‏های تا 300 هزار تن در این حوض وجود دارد.

مدیر پروژه ساخت حوض‏های خشک بندرعباس از کوبش حدود 7000 شمع به طول 150 متر، 250 هزار تن آرماتوربندی و 200 هزار مترمکعب بتن ریزی برای احداث این حوض خبر داد و گفت: در این پروژه، رمورد کوبش 500 متر طول شمع فلزی در یک شبانه روز ثبت شد و در هر پارت کف بیش از 1500 تن آرماتور به کار رفته است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 100 فروند کشتی غول پیگر اقیانوس پیما در ناوگان تجاری و نفتی ایران یادآور شد: این کشتی‏ها طبق قوانین بین‏المللی باید هر دو سال یکبار تحت تعمیرات ادواری قرار گیرند؛ یعنی سالانه 25 فروند کشتی غول‏پیکر ایرانی نیاز به تعمیرات دارند که تاکنون این امر در یاردهای خارجی انجام می‏شد.

محمدی درعین حال تأکید کرد: جلب مشتریان برای واگذاری تعمیرات کشتی به داخل، نیازمند مدیریت مناسب زمان و هزینه پروژه، اعطای تسهیلات جانبی و تأمین تجهیزات مورد نیاز دارد تا ایران بتواند بازار داخلی و منطقه‏ای را در اختیار بگیرد.

ارسال نظر