کد خبر: ۲۰۵۲۱
تعداد بازدید: ۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰

تعمیر کشتی‏های ایرانی در خارج پدیده‏ای شوم و نادر در دنیاست

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس گفت: به همت زحمتکشان صنعت تعمیرات کشتی در کشور خلأ موجود رفع شده و رشد امیدوارکننده‌ای را شاهد هستیم.

به گزارش مارین نیوز، غلامعلی نعیم آبادی در بازدید از غرفه کشتیرانی جمهوری اسلامی در شانزدهمین نمایشگاه صنایع دریایی با بیان اینکه «کشتی سازی و کشتیرانی در واقع یک مجموعه هستند»، گفت: در این چند سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در زمینه تعمیرات کشتی در داخل کشور انجام شده که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: ما باید ظرفیت‏های تعمیرات کشتی را بالا ببریم تا از سراسر دنیا مشتری جذب کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس افزود: حضور در كنار صنعت‎گران کشتی‎سازی موجب دلگرمي و ايجاد روحيه براي خدمت‌رساني بيشتر به میهن اسلامی است.

وی گفت: در گذشته کشتی‌های ما برای تعمیر به کشورهای دیگر مراجعه می کردند که باعث کند شدن صنعت کشتی سازی و درجا ماندن این حرکت عظیم می‌‏شد؛ اما در حال حاضر تعمیرات کشتی در بندرعباس انجام می شود.

امام‌جمعه بندرعباس تصریح کرد: امروز شاهد روند رو به رشد این صنعت هستیم.

نعیم‌آبادی با اظهار اینکه «در دنیا کمتر می‌توانیم چنین موضوعی پیدا کنیم که کشتی‌سازی در یک کشور وجود داشته باشد اما کشتی‌هایش برای تعمیر به جای دیگر بروند»، ادامه داد: این پدیده شوم به صورت خیلی پررنگ در کشور ما دیده می‌شد؛ اما به همت زحمتکشان این صنعت، خلأ موجود رفع شده و رشد امیدوارکننده‌ای را شاهدیم.

امام جمعه بندرعباس ضمن اعلام حمایت از مجموعه کشتی‌سازی با بیان اینکه «تدین و تخصص دو رکن اصلی برای جامعه مدیریتی است»، گفت: باید بر خودباوری دانش و توان داخلی تکیه کنیم، زیرا وقتی خودمان می‌توانیم انجام دهیم، دلیلی ندارد به کشورهای دیگر مراجعه کنیم.

وی افزود: اگر نتوانیم و به دیگران مراجعه کنیم این ضعف ما است اما اگر بتوانیم و به دیگران مراجعه کنیم بی تردید این خیانت است.

گفتنی است، نعیم آبادی در بازديد از این نمایشگاه با آخرین دستاوردهای حوزه‏های مختلف دریایی مانند صنعت کشتی سازی، صنایع دریایی و دریانوردی و غیره آشنا شد و از نزدیک در جریان خواسته‏ها و مشکلات فعالان این عرصه قرار گرفت.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پرسنل
|
Russian Federation
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
0
0
  شرکت پرشیا هرمز بزرگترین صنعت تعمیراتی کشور نقش مهمی در تعمیرات کشتی دارد. خدا قوت بر تمامی کارگران باغیرت این صنعت
ارسال نظر